۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۵۳۹۱۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

حضور هزار ناشر داخلی و خارجی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از حضور 950 ناشر داخلی و 50 ناشر خارجی در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب خبر داد.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز از برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب و چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی استان شناخته می شود.

وی با اشاره به استقبال خیل عظیم مشتاقان کتاب و کتابخوانی منطقه شمال غرب کشور در نمایشگاه کتاب تبریز، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با حضور ناشرانی همراه است که آخرین آثار خود را در معرض اهالی فرهنگ، دانشگاهیان، حوزویان و دیگر اقشار جامعه قرار می دهند.

محمدپور با اشاره به تعامل ناشران، مخاطبان و پدیدآورندگان آثار مکتوب در جریان نمایشگاه کتاب تبریز، گفت: همگان وظیفه داریم در جهت رشد آگاهی عمومی جامعه گام برداریم، چراکه بدون توجه به این مسأله روند توسعه مختل و متزلزل خواهد بود، انتظار داریم تمامی نهادها و ارگان های استان در برگزاری این نمایشگاه مشارکت داشته باشند.

وی با بیان این‌که اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتقای سطح فرهنگ عمومی و افزایش سرانه مطالعه در کشور است، افزود: هدف اصلی نمایشگاه کتاب تبریز نیز ارتقای سطح کتابخوانی در جامعه است، ضمن این‌که در جریان این رویداد مهم فرهنگی، علاقه‌مندان و پژوهشگران دسترسی آسان و سریع به منایع مختلف مکتوب و الکترونیکی دارند.

محمدپور  با اشاره به این‌که برگزاری نمایشگاه کتاب تأکیدی دوباره بر اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه است، تصریح کرد: حداقل نقش این نمایشگاه، تعریف سهمی برای کتاب در سبد خرید خانوارهای ایرانی است، از این رو تلاش کرده ایم سالانه این نمایشگاه گسترده‌تر و پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب متشکل از هشت کمیته فعال شده است، گفت: 26 مهر تا یکم آبان ماه سال جاری؛ چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب همه روزه از ساعت 10 تا 20 آماده بازدید عموم علاقه‌مندان در شش سالن نمایشگاهی است.

وی از حضور 950 ناشر داخلی و 50 ناشر خارجی با بیش از 100 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه خبر داد و افزود: مؤسسات مختلف حوزوی و دانشگاهی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند؛ ضمن این‌که همزمان با نمایشگاه کتاب؛ چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت در ایام سوگواری و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار خواهد شد.

محمدپور با بیان این‌که یک میلیارد و دویست میلیون تومان بن کتاب با تخفیف 20 درصد در اختیار اهالی فرهنگ و کتابخوانی قرار خواهد گرفت، افزود: امسال بن‌ کتاب به صورت الکترونیکی از سایت www.bon.libf.ir عرضه خواهد شد، ضمن این‌که بن‌های کتاب تا 10 روز پس از پایان نمایشگاه نیز اعتبار دارند که علاقه‌مندان می توانند با همین بن‌ها از 10 فروشگاه بزرگ کتابفروشی شهر خریداری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: افراد دارای مدرک دیپلم و عموم مردم می توانند تا سقف 30 هزار تومان، فوق دیپلم و لیسانس 50 هزار تومان و بالاتر از لیسانس می توانند 100 هزار تومان بن با تخفیف 20 درصد خریداری کنند، ضمن این‌که کتب ارایه شده از سوی انتشارات نیز با 20 تا 30 درصدی به فروش خواهد رسید./935/202/ب2

 

ارسال نظرات