۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۴۵۳۹۳۹

حضور حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در نمایشگاه قرآن و عترت

حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی در جریان برگزاری چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت تبریز مشارکت خواهد داشت.
نمایشگاه قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ابراهیم لایقی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تبریز با اشاره به برنامه‌های چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت در تبریز، اظهار داشت: این رویداد قرآنی همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از 26 مهر تا یکم آبان برگزار می شود.

وی با بیان این‌که نمایشگاه قرآن و عترت با حضور ناشران فعال مکتوب و الکترونیک و همچنین مؤسسات قرآنی و نهادهای قرآنی همراه خواهد بود، خاطرنشان کرد: مؤسسات فعال قرآنی نیز آثار مرتبط با قرآن را در معرض دید عموم علاقه‌مندان به علوم و معارف قرآنی قرار خواهند داد.

لایقی با اشاره به این‌که مؤسسات فعال در آموزش های قرآنی نیز در چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت تبریز حضور دارند، گفت: به دلیل محدودیت مکان برگزاری این نمایشگاه تنها مؤسسات و نهادهای فعال دارای غرفه مستقل خواهند بود که از آن جمله می توان مهد قرآن استان، جامعه القرآن و عترت، جامعه القرآن و اهل بیت قم اشاره کرد.

وی با بیان این‌که دیگر مؤسسات قرآنی استان نیز فعالیت های خود را به صورت پوستر ارائه خواهند کرد، افزود: دانشگاه هنر اسلامی تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه تبریز، سپاه عاشورا، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه استان در نمایشگاه حضور قطعی خواهند داشت.

لایقی ادامه داد: حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ضمن معرفی فعالیت‌های قرآنی، در برگزاری جلسات پرسش و پاسخ دینی، ارائه مشاوره‌های مذهبی، پاسخگویی به شبهات و بیان احکام مشارکت خواهند داشت، ضمن این‌که جلسات سبک زندگی اسلامی و قرآنی نیز با حضور مبلغان حوزوی برگزار می شود.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به رونمایی از آثار قرآنی در چهارمین نمایشگاه قرآن تبریز، اظهار داشت: این نمایشگاه فرصتی برای ارائه آثار مرتبط با موضوعات قرآنی از سوی هنرمندان فعال این عرصه است، در این نمایشگاه قرآن کتابت شده روی چرم نیز رونمایی خواهد شد.

وی با بیان این‌که آلبوم صوتی شبیر تولید شده از سوی گروه هنری طارق نیز در نمایشگاه قرآن تبریز رونمایی خواهد شد، افزود: برپایی نمایشگاه عکس شهدای قاری قرآن، بخش کودک و نوجوان، اجرای طرح استعدادیابی و شناسایی نوجوانان و جوانان مستعد در عرصه قرآن و همچنین تبیین ابعاد مختلف فاجعه منا از دیگر بخش های این نمایشگاه خواهد بود.

لایقی با اشاره به این‌که تلاش می کنیم نمایشگاهی پویا در عرصه های مختلف قرآنی داشته باشیم، گفت: سعی داریم خروجی نمایشگاه منجر به ترویج فضای معنوی قرآن و عترت در فضای جامعه و فرهنگ عمومی استان باشد./935/202/ب2

ارسال نظرات