۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۴۵۴۰۴۱
حجت الاسلام پناهیان:

دشمنان برای مقابله با ما راهی جز ایجاد مذهب ساختگی ندارند

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دشمنان ما راهی ندارند جز اینکه در مقابل مذهب ما مذهب درست کنند، گفت: با حمله سیاسی و اقتصادی دشمن کاری نمی‌تواند از پیش ببرد، بنابراین باید مثل گذشته یزید زمان علم کنند و از طریق مذهب به خود مذهب ضربه بزنند.
پنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام علیرضا پناهیان امروز به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم که در حسینیه آیت الله حق‌شناس برگزار شد با اشاره به اینکه خداوند از تمام انبیا و امت‌شان برای پیامبر خاتم عهد گرفته است، اظهار داشت: در عصر ما خیلی از افراد می‌گویند که درباره ظهور امید ندهید زیرا مردم از دین گریزان می‌شوند، در چنین حالتی باید گفت خدا در حال غربال کردن است تا ببیند چه کسانی خالص و معتقد هستند.

وی ادامه داد: علائم ظهور باید بیان شود و ما را حساس و امیدوار کند، در اصل باید احساس نزدیکی ظهور به ما دست بدهد، دشمنان ما راهی ندارند جز اینکه در مقابل مذهب ما مذهب درست کنند، با حمله سیاسی و اقتصادی دشمن کاری نمی‌تواند از پیش ببرد، بنابراین باید مثل گذشته یزید زمان علم کنند و از طریق مذهب به خود مذهب ضربه بزنند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه تراژدی کربلا تراژدی خیانت است، خاطرنشان کرد: اهل‌بیت(ع) منتظر ما نماندند تا مانور مسلمانان شکل بگیرد، خود اهل‌بیت(ع) از قبل مانور اربعین را آماده کرده‌اند، باید بدانیم که بیست میلیون جمعیت در اربعین و کنترل آن در طول یک هفته کاملا معجزه است، مهم‌تر از همه حضور این همه جمعیت برای مقدمه‌های ظهور است.

استاد حوزه با اشاره به اینکه در روایات آمده است که هرکس پیاده در اربعین به زیارت امام حسین(ع) برود ثواب دارد، تصریح کرد: روایات ما خیلی زیبا مراسم اربعین را هماهنگ کرده‌اند، تا به حال فکر کرده‌اید چرا گفته شده است بازگشت پیاده از زیارت امام حسین(ع) ثوابش دو برابر است؟، در پاسخ باید گفت ائمه ما می‌دانستند که جمعیت آینده اربعین زیاد خواهد بود و ممکن است در بازگشت با مشکل حمل و نقل مواجه شوند به همین منظور این ثواب را برای برگشت قائل هستند.

وی تاکید کرد: اهل بیت(ع) از ابتدا هر روایتی را در مورد امام حسین(ع) گفته‌اند نقش داشته‌اند، تمام ثواب‌های ذکر شده در روایات برای زیارت امام حسین(ع) با برنامه بوده است تا مردم بتوانند راحت به زیارت بروند و بازگردند.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه امام راحل یک موضوع را در دو سال اول انقلاب 24 مرتبه تکرار کردند، افزود: از زمان حضور فرانسه تا پیروزی انقلاب در سال 59 این موضوع را بیان کردند، امام راحل فرمودند(من به پیروزی این انقلاب زمانی یقین کردم که به من گفتند در روستایی اطراف ساوه مردم در دل روستا در تظاهرات همان شعاری را می‌دهند که مردم تهران می‌دهند)، و این به معنای بیداری مردم است.

وی یادآور شد: امام راحل پیرو این موضوع فرمودند(من از این وضعیت فهمیدم که ما پیروز خواهیم شد، به دلیل آنکه قلب مردم در سراسر کشور به یکباره باز شده و همه یک حرف را می‌زنند و یک اقدام را انجام می‌دهند، این کار خداست و کار سخنرانی من نیست، زمانی که خدا همه را یک صدا می‌کند می‌خواهد پیروزی را نوید دهد، پس منتظر باشید).

استاد حوزه در پایان گفت: وقتی دلها بیدار شود این کار تبلیغات نیست، مردم بدانید هیچ کس تبلیغ نکرد که بیست میلیون جمعیت به صحرای اربعین بیایید، این حرکت کاملا مردمی است، صحرایی که همه در کنار آن با منت از زائرین پذیرایی می‌کنند و اگر کسی از آنها عبور کند و چیزی نگیرد ناراحت می‌شوند و گمان می‌کنند در کاروان خادمین امام حسین(ع) نیستند./202/816/ب1

ارسال نظرات