۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۴۵۴۳۲۱
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل:

ولایتمداری بزرگترین درس حضرت قاسم به نوجوانان است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نوجوانان را به درس گرفتن از حضرت قاسم(ع) در راستای ولایتمداری فراخواند و گفت: نوجوانان عاشورایی انقلاب اسلامی از طریق پیام عاشورا باید تمام توطئه‌های دینی و فرهنگی دشمنان را خنثی کنند.
حجت الاسلام فیاضی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام نجات فیاضی، پیش از ظهر امروز در همایش «احلی‌من‌العسل» در حسینه ثارالله سپاه اردبیل که با حضور نوجوانان در پاسداشت یاد و نام حضرت قاسم(ع) شهید نوجوان دشت نینوا برگزار شد، خاطرنشان کرد: اگر امروز نوجوانان ما در تبعیت از راه و طریق امام حسین(ع) و سربازان آن حضرت در این مکان جمع شده‌اند باید به شایستگی پیام فرهنگ عزت‌مدار حسینی را خوب یاد گرفته و در مقابل دشمنان بدون واهمه و هراس سعی کنند تا اوج شجاعت و شهامت را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه در این مدرسه و دانشگاه فراگیر، نسل نوجوان و جوان ما باید در کنار شور و شعور حسینی بصیرت، ولایتمداری، اخلاص، شجاعت، ایمان‌مداری و استقامت را به خوبی یاد بگیرند، افزود: تمام رفتار حضرت قاسم (ع) در دشت نینوا بر پایه ولایت‌مداری است چرا که امام حسین(ع) وقتی از حضرت قاسم سوال می‌کند که مرگ را چگونه درک می‌کنید در جواب، حضرت قاسم (ع) اعلام می‌کند که شهادت برای من از عسل نیز شیرین‌تر است.

حجت اسلام فیاضی تصریح کرد: امام حسین(ع) مکتب عشق و وفاداری را به راه انداخته که در این مکتب و مدرسه از طفل شش ماهه گرفته تا پیران شوریده سر سعی می‌کنند به راه و طریق امام حسین(ع) اظهار محبت و وفاداری کنند.

وی نوجوانان امروزی را به درس گرفتن و الگو گرفتن از حضرت قاسم(ع) و ولایتمداری فراخواند و بیان داشت: نوجوانان عاشورایی انقلاب اسلامی از طریق پیام عاشورا باید تمام توطئه‌های فرهنگی و نرم دشمنان را خنثی کنند.

حجت الاسلام فیاضی با بیان اینکه در این مدرسه اساتیدی حضور دارند که درس بشریت برای تک تک انسان‌ها می‌دهند، افزود: از علی اصغر شش ماهه گرفته تا قاسم 13 ساله، علی اکبر 17 ساله، ابوالفضل 34 ساله و خود امام حسین(ع) همگی معلم بشریت هستند و باید دانش‌آموزان این مکتب و مدرسه درس شعور و حرارت حسینی را به شایستگی یاد بگیرند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل به هجمه متعدد استکبار جهانی علیه نوجوانان و جوانان ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان در عرصه نرم فرهنگی و همچنین فضاهای مجازی باید جوانان ما خود را به فرهنگ حسینی، آرمان قرآن و اهل بیت آراسته کنند تا از دشمن بیزاری و تبری جسته و توطئه‌هایشان را خنثی کنند.

وی با تکرار شعار «هیهات منا‌ الذله» رهروان طریق امام حسین(ع) در عصر حاضر برای بیزاری از دشمنان را بیان کرد و ادامه داد: بزرگترین پیام نوجوانان عاشورایی امروز نیز اطاعت‌پذیری، توجه به نماز اول وقت، اطاعت و عبادت عاشقانه است تا لبیکی به مولای خود گفته و در طریق جهاد و شهادت گام بردارند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 13 ساله دوران دفاع مقدس به ویژه شهید فهمیده و بالازاده این شهدا را ادامه‌دهندگان راه حسینی و نوجوان دشت نینوا حضرت قاسم(ع) توصیف  کرد و گفت: ضرورت دارد در ادامه این طریق با تأسی به شهدای کربلا، نوجوانان ما خود را آراسته به اخلاق و معنویت واقعی کنند

گفتنی است، در پایان این مراسم عهدنامه ای از سوی یکی از دانش آموزان بسیجی قرائت شده و نوجوانان با سردادن لبیک یا حسین و لبیک یا خامنه ای عشق و علاقه خود را به ولایت فقیه و شهدای کربلا رسانیده و ثابت کردند همچون حضرت قاسم(ع) و شهدای جنگ تحمیلی شهید حسین فهمیده و مرحمت بالازاده آماده نبرد با دشمنان اسلام هستند./937/202/ب2

ارسال نظرات