۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۴۵۴۴۵۰
امام جمعه بجنورد:

نظام اسلامی تداوم نهضت حسینی و نماینده جریان کوثر است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: انقلاب و نظام اسلامی تداوم نهضت حسینی و وصل به کوثر است اما جریان استکباری نماینده تکاثر و از بین رفتنی بوده و آینده آن بطلان و نابودی است.
حجت الاسلام یعقوبی - عزاداری امام حسین (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در مراسم عزاداری هفتمین شب محرم که در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار شد، گفت: انبیای الهی دو وظیفه و رسالت داشتند؛ نخست اینکه عبودیت و یکتاپرستی را در جامعه گسترش دهند و دوم اینکه مردم را از طاغوت و شیطان‌صفتان دور کنند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس و با در نظر گرفتن این معیار انسان می‌تواند نهضت‌ها را بررسی کند و متوجه شود نهضتی که در مسیر عبادت و خداپرستی شکل گرفته پایدار و نهضتی که در مسیر منیت و جهالت شکل گرفته، ابتر و ناکام مانده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه این دو جریان را دو واژه قرآنی کوثر و تکاثر نمایندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: کوثر نشان‌دهنده خیر کثیر بوده و تکاثر به معنی زیاده‌خواهی و مذموم است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: در این باره قرآن دو سوره به نام های کوثر و التکاثر دارد که خداوند در سوره کوثر می‌فرماید: «انا اعطیناک الکوثر»؛ یعنی ای پیامبر (ص) ما به تو خیر کثیر را عطا کردیم.

وی افزود: بر این اساس هرگاه وجود انسان سرشار از عبادت شود، تمام زندگی او کوثر می‌شود، همه موجودات از وجود او بهره می‌برند و منشأ برکات الهی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: در سوره مبارکه «التکاثر» خداوند انسان را از تکاثر که امری منفی است، نهی کرده و می‌فرماید: «الهکم التکاثر»؛ یعنی ای مردم آگاه باشید که دچار نقیصه زیاده‌خواهی نشوید که این امر شما را از مسیر عبادت خداوند بازخواهد داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان اضافه کرد: کوثر موتور حرکت انسان به‌سوی خداست و تکاثر، سرعت‌گیری است که نمی‌گذارد انسان به‌ آسانی و با سرعت مسیر بندگی را طی کند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در مسیر جریان کوثر بوده و بنی‌امیه در ردیف تکاثر است، تصریح کرد: اساس کار امام حسین(ع) بندگی خدا و اساس کار بنی‌امیه خودخواهی و زیاده‌طلبی بود و از سوی دیگر رمز ماندگاری قیام و نهضت عاشورا در مسیر کوثر بودن اباعبدالله(ع) و اصحاب باوفای وی بود و به همین دلیل هم با گذشت سالها از آن قیام، راهش پر رهرو، پر معنویت و سرزنده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همه کوثرند و مخالفان خط ولایت تکاثرند؛ بر همین اساس و به تعبیر قرآن کریم جریان حق جاویدان و جریان باطل از بین رفتنی است.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، انقلاب اسلامی کوثر و وصل به کوثر حسینی است و جریان استکباری تکاثر، از بین رفتنی و آینده‌اش بطلان است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «استکبار غرب روزی فرو خواهد ریخت»، یک شعار احساسی نیست؛ بلکه سخن عقلایی و از روی استدلال قرآن است./9314/202/ب2

ارسال نظرات