۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۴۵۴۸۵۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

عاشورا نماد فداکاری و مظهر استکبارستیزی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: عاشورا نماد فداکاری و از خودگذشتگی امت اسلامی و مظهر استکبارستیزی، احیای فرهنگ بصیرت افزایی در جامعه اسلامی و فرصت تبیین فریضه نماز است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بعد از ظهر امروز دوشنبه ۱۹ مهر مصادف با هشتم محرم تعزیه سیّار بازار اراک به عنوان «بزرگ ترین تعزیه کشور» با بیش از «۲۰۰ سال» قدمت در بازار تاریخی اراک برگزار شد.

حضور 25 گروه تعزیه‌خوان در برگزاری بزرگ ترین تعزیه کشور در اراک

این اثر ارزشمند تاریخی تا سال 1342 هر سال بدون وقفه برگزار می‌شد، اما در سال 42 به علت ممنوعیت عزاداری در کشور متوقف و در سال 1392 مجدداً احیا شد، همچنین این آیین در فهرست آیین‌های عاشورایی ثبت ملی شده کشور قرار دارند.

این مراسم امسال برای چهارمین سال متوالی با حضور 25 گروه تعزیه‌خوان با تلاش خود جوش مردم و پیشکسوتان هیأت‌های مذهبی اراک برگزار شد.

فداکاری و از خودگذشتگی امت اسلامی

حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما، گفت: عاشورا نماد فداکاری و از خودگذشتگی امت اسلامی و مظهر استکبارستیزی و احیای فرهنگ بصیرت افزایی در جامعه اسلامی و فرصت تبیین فریضه نماز است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عاشورا را سمبل نبرد جاودانه تاريخ دانست و خاطر نشان کرد: عاشورا به ما آموخت زمانی كه پاي زندگي و دين مطرح است، جان در مقابل حفظ دين بايد فدا شود.

درس عزت از پیامهای مهم عاشورا است

حجت الاسلام قربانپور با بیان اینکه درس عزت از پیامهای مهم عاشورا است، اظهار داشت: سالار شهیدان در روز عاشورا به همه عزت‏خواهان آموخت که با دست خالی می توان شرافت و بزرگی را حفظ کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: امام حسین(ع) در روز عاشورا بین دو راه قرار گفت، راه شمیر و شهادت و راه ذلت و خواری؛ حضرت فرمود من ذلت را نمی پذیرم، خود و یارانش به شهادت رسیدند و اهل بیتش به اسارت رفتند تا امت اسلامی با عزت و بزرگی حفظ شود.

حجت الاسلام قربانپور در رابطه با نقش آفرینی روحانیان در مراسم عزاداری سالار شهیدان، گفت: ماه محرم، ماه  احیای فرهنگ بصیرت و امر به معروف و نهی از منکر است و در این راستا روحانیان باید در سخنرانی های خود در مسیر اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند.

شایان ذکر است، روز گذشته نیر در اراک اجتماع بزرگ عاشورائیان با حضور اقشار مختلف مردم و عزاداران حضرت امام حسین (ع) برگزار شد./202/842/ب1

ارسال نظرات