۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۴۵۴۸۵۵
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه:

هیئات مذهبی به صورت معقول و متعارف عزاداری کنند

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با توصیه ای به هیئات مذهبی استان کرمانشاه، گفت: در عزای سیدالشهدا(ع) باید معیار را سخنان ائمه اطهار دانست و به طور معقول و متعارف عزاداری کرد.
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی مدیرحوزه علمیه استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی مدیرحوزه علمیه استان کرمانشاه عصر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه عزای سیدالشهدا (ع) را عبادت دانست و ابراز داشت: ثواب حضور در عزاداری سیدالشهدا (ع) مضاعف و دوچندان است از این رو جوانان و نوجوانان با وضو در مراسم ماتم حضرت امام حسین (ع) شرکت کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: ایام محرم فرصت مناسبی در جهت این است که زنان نسبت به حجاب خویش تجدید نظری داشته باشند و مردان نیز غیرت، عفت و حیای خود را حفظ کنند.

وی عزای سیدالشهدا (ع) را کلام معصوم دانست و مطرح کرد: عزای سیدالشهدا (ع) در جهت قرب الی لله و تأکید احادیث و روایات معصومین علیهم السلام برگزار می شود از این رو باید به دید عبادت به آن نگاه کرد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه افزود: در عزای سیدالشهدا (ع) باید معیار را سخنان ائمه اطهار علیهم السلام دانست و به طور معقول و متعارف عزاداری کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید پیام عاشورا را به گوش جهانیان رساند اظهار داشت: مکتب و سیره امام حسین (ع) از مکتب تروریست های داعشی جدا است بنابراین باید به صورتی که می توان اسلام ناب محمدی و مکتب الهی سیدالشهدا (ع) را رسانه ای کرده و به دنیا معرفی کرد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه تأکید کرد: عزاداری ها باید به گونه ای باشد که سودجویان و دشمنان از این مهم سوء استفاده نکنند و مورد طعنه بیگانگان قرار نگیریم.

حجت الاسلام موسوی در پایان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: قمه زنی کار درستی در عزاداری ها نیست زیرا وجهه نظام و اسلام را خدشه دار می کند بنابراین هیئات مذهبی در عزاداری ها مطیع بیانات رهبر انقلاب باشند./202/857/ب1

ارسال نظرات