۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۵۴۹۱۱
استاد حوزه و دانشگاه:

گوهر ملکوتي انسانیت در واقعه کربلا متجلي شد

استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينکه انسان يک گوهر ملکوتي است که تمام آن در واقعه کربلا متجلي شد، گفت: انسان مؤمن مانند کوه است و تند بادها او را تکان نمي دهد که امام حسين(ع) و ياران با وفايش مصداق بارز آن هستند.
حجت الاسلام قاسم ارمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام ابوالقاسم ارمي، دوشنبه شب در مراسم شب تاسوعاي حسيني در حسينيه سيدالشهداء(ع) در جوار مضجع نوراني حضرت سلطان محمود ابن امام باقر(ع) روستاي دارالسياده علوي کاشان، با اشاره به اينکه شعار توحيد داراي مدار نفي و اثبات است، گفت: انسان موحد بايد معبودهاي دروني را نهي کند تا خداوند، به عنوان حقيقت وجود هستي را درون خود احساس کند.

وي با بيان اينکه خداوند حقيقت انسان را به شکل و حقيقت خود خلق کرده است، گفت: در واقعه کربلا، چهره حقيقي ابليس در چهره ظاهري انسان تجلي پيدا کرد.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينکه انسان يک گوهر ملکوتي است که تمام آن در واقعه کربلا متجلي شد، گفت: امام حسين(ع) يک حقيقت مطلق است و زيبايي، زندگي و ارزشها را به گونه اي ترسيم کرد که فهم آن براي ما آسان نيست.

وي افزود: پيامبر اسلام(ص)، شجره طيبه است که تنه اين درخت، امام علي(ع) و شيره آن حضرت فاطمه زهرا(س) است که اين شجره به واسطه ايشان زنده است و همه انبياء بايد به عظمت اول بانوي عالم اذعان و اعتراف کنند.

حجت الاسلام ارمي با اشاره به اينکه امامان معصوم(ع) ميوه هاي شجره طيبه هستند، گفت: زينت درخت به برگهاي آن است که مؤمنان به عنوان برگهاي شجره طيبه هستند، از اين رو مؤمنان وظيفه سنگيني بر عهده دارند.

وي با بيان اينکه برخي که در کنار پيامبر اسلام(ص) بوده و در جنگهاي صفين و جمل حضور داشتند و حق را مي گفتند، اما زماني که منافعشان به خطر مي افتاد و پاي جان در ميان مي آمد، از منزل عبدالله ابن زياد سر در مي آوردند، گفت: انسان مؤمن مانند کوه است و تندبادها او را تکان نمي دهد که امام حسين(ع) و ياران با وفايش مصداق بارز آن هستند.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينکه انسان مؤمني که در ايمان استوار شود، خداوند در تمام زمينه ها او را استوار مي گرداند، گفت: در روايت داريم هر کس در آخرالزمان با ايمان بميرد، ملائک تعجب مي کنند.

حجت الاسلام ارمي با بيان اينکه آيت الله مسعودي علوي از افتخارات حوزه هاي علميه و شهرستان کاشان است، گفت: جلسات اباعبدالله(ع) چنين انسانهايي را ساخته است و امام حسين(ع) انسان عارف، بصير، دانا و آگاه مي خواهد. /1307/202/ب2

ارسال نظرات