۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۴۵۵۰۹۸
سخنران حرم حضرت معصومه:

اختلاط زن و مرد نامحرم در دسته‌‌های عزاداری جایز نیست

حجت‌الاسلام اکبری با اشاره به اینکه حضور و شرکت در عزای اباعبدالله حسین(ع) خود یکی از عبادت های بزرگ است، گفت: باید دقت کنیم و مراقب باشیم که در هنگام شلوغی در دسته های عزاداری و هیأت ها اختلاظ زن و مرد ایجاد نشود زیرا این اختلاط جایز نبوده و حرام است.
عزاداری عاشورا / اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود اکبری، سخنران حرم حضرت معصومه(س) شامگاه امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که عزای اباعبدالله الحسین (ع) یکی از عبادت های بزرگ است، گفت: در هر جایی که عبادت بزرگی وجود داشته باشد شیطان و عمال شیطان سعی می‌کنند در آن نفوذ کرده و در آن آسیب و انحراف وارد کنند.

وی افزود: یکی از انحرافات و آسیب های عزاداری امام حسین(ع) خواندن روضه های دروغ است که در این زمینه وعاظ و مداحان باید سعی کنند روضه و مداحی هایی که نقل می‌کنند از منابع و کتاب‌ها مستند باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دیگر آسیب های عزاداری امام حسین(ع) که انجام آن جایز نیست، استفاده از بلندگوها و طبل های قوی و با صدای بلند است، تصریح کرد: صدای بلندگو و طبل باید متعارف بوده و موجب آزار مردم و دیگران نشود و این موضوع مخصوصاً در ساعاتی که مردم مشغول استراحت هستند باید مرود توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام اکبری با تأکید بر اینکه مهم‌ترین آسیب عزاداری ها در هیأت ها و دسته های عزاداری اختلاط زن و مرد در مواقع شلوغی است، گفت: اختلاط زن و مرد نامحرم جایز نبوده و حرام است و در همه مواقع این موضوع باید شدیداً مورد توجه قرار گیرد تا زمینه گناه و مفسده در عزای اباعبدالله ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه نام امام حسین(ع) و خداوند و سایر ائمه(ع) جز اسماء متبرکه است و نباید بدون وضو به آن دست زد، افزود: اگر نام امام حسین(ع) بر طرف غذایی و یا پرچی نوشته شده است آن پرچم نباید بدون وضو لمس شده و طرف غذا یا باید جمع آوری شود و یا باید بازیافت گردد تا بی احترامی صورت نگیرد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: همچنین اگر نام امام حسین(ع) بر پیراهنی نوشته شده آن پیراهن نباید بدون وضو لمس شده و به هنگام شست و شو آن لباس باید جدا از سایر لباس‌ها شسته شود.

حجت الاسلام اکبری یادآور شد: همچنین دادن چای و غذا در ایستگاه های صلواتی اگر موجب توقف بیجا و اتلاف وقت مردم شود جایز نیست بنابراین کسانی که ایستگاه های صلواتی و نذری را بر پا می‌کنند باید به این موضوع توجه جدی داشته و در کنار خیابان‌های شلوغ و یک‌طرفه تا جایی که می‌توانند ایستگاه صلواتی بر پا نکنند./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات