۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۴۵۵۱۱۸
استاد حوزه و دانشگاه:

رضایت الهی محور تمام اعمال یاران سیدالشهدا بود

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که رضایت الهی محور تمام اعمال یاران سیدالشهدا(ع) بود، گفت: رمز بزرگ ماندگاری افراد سپاه سیدالشهدا(ع) در طول تاریخ، مقدم بودن خدا و ولی خدا بر تمام خواسته های زندگی دنیایی آنها بود.
اسماعیل محرابیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام اسماعیل محرابیان، استاد حوزه و دانشگاه امشب در مراسم عزاداری در هیات محبان الحسین بابل در بیت الرضا(ع) این شهرستان، گفت: افراد سپاه عمر ابن سعد در روز عاشورا اسیر تعلقات دنیا بودند و این موضوع موجب شد که برای حفظ و یا به دست آوردن مطامع بیشتر دنیا در مقابل حجت خدا بایستند.

وی افزود: آنها حتی به ایستادن در مقابل امامشان بسنده نکردند و به هولناک ترین وضعی اهل بیت پیامبر اسلام را به طمع مواهب دنیا به شهادت رساندند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با برشمردن ویژگی برجسته یاران سیدالشهدا(ع)، خاطرنشان کرد: یاران امام حسین(ع) افرادی بودند که مادیات و ظواهر دنیا برای آنها در مقابل رضایت الهی ارزشی نداشت و این رمز وارستگی آنها بود.

وی ادامه داد: اگر دغدغه اول و اصلی انسان در زندگی رضایت خدا باشد، سراسر زندگی این انسان را نور در بر می گیرد و در اسارت تعلقات دنیایی غرق نمی شوند.

حجت الاسلام محرابیان با بیان مراتب و اولویت در زندگی یک انسان مومن، اظهار داشت: رضایت الهی، رضایت ولی خدا و بعد رضایت شخصی اولویت بندی در زندگی یک فرد مومن است و در بیان جامع تر، تمام امور باید حول محور رضای خداوند متعال باشد.

وی افزود: رمز بزرگی و ماندگاری افراد سپاه سیدالشهدا(ع) در طول تاریخ، مقدم بودن خدا و ولی خدا بر تمام خواسته های دنیایی و زندگی آنها بود.

استاد حوزه علمیه ضمن بیان دستاوردهای عزاداری در ماه محرم، تصریح کرد: افزایش محبت و عشق به خدا، حفظ روحیه مردانگی و غیرت در کنار سبک زندگی حسینی از دستاوردهای مهم عزاداری سیدالشهدا(ع) است.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که باید در محرم به بصیرت حقیقی برسیم، گفت: یکی از دستاوردهای عزاداری ایجاد حس پیوند قلبی و ایمانی با شهدای کربلا است که موجب تعالی ایمان در وجود انسان می شود.

حجت الاسلام محرابیان از تعالی ایمان الهی به واسطه عزاداری برای شهدای کربلا به عنوان ارث معنوی یاد کرد و خاطرنشان کرد: ماه محرم باید ما را وارث سیدالشهدا(ع) قرار بدهد تا ادامه دهنده مسیر نورانی آن حضرت در کنار وظیفه پیام رسانی آن قیام بزرگ و هم سربازانی برای وجود صاحب الزمان(عج) باشیم.

وی از جوانی به عنوان فرصتی ارزشمند برای کسب معنویات به واسطه محافل عزاداری ماه محرم یاد کرد و افزود: جوانی بهترین زمان برای ارث گیری معنوی از امام حسین(ع) می باشد زیرا جوان رقیق القلب است و زود و سریع به خداوند متعال از طریق ائمه اطهار(ع) متصل می شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه جلوه سبک زندگی حسینی اخلاق حسنه است، اظهار داشت: افراد متدین باید نمونه بارز و آینه اخلاق پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) باشند تا افراد به واسطه آنها به ائمه اطهار نزدیک شوند.

وی با بیان هجمه سنگین دشمنان برای شبهه افکنی و دور کردن جوانان از مسیر اهل بیت(ع)، تاکید کرد: جوانان با استدلال منطقی و رفتاری خوش به راحتی قانع می شوند و باید در موج شبهات با سعه صدر و با بهترین روش استدلال با آنها برخورد کرد./202/1313/ب1

ارسال نظرات