۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۴۵۵۵۵۵
امام جمعه بابل:

سکولاریته کردن هیأتها به معنای خالی شدن عزاداری ها از پیام قیام کربلا است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اظهار نگرانی از خالی شدن محتوای برخی از سخنرانی ها و اشعار مداحان از پیام قیام عاشورا، گفت: سکولاریته کردن عزاداری به معنای برهنه کردن عزاداری سیدالشهدا(ع) از پیام قیام کربلا و عدم انتقال آن است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در مسجد خاتم‌الانبیا(ص) بابل با اشاره به رسالت امام سجاد(ع) بعد از واقعه کربلا، گفت: حضرت زین العابدین(ع) رسالت مهم اطلاع رسانی و انتقال پیام بزرگ عاشورا را بر عهده داشت تا این حرکت بزرگ در تاریخ ماندگار و الگوی برجسته مبارزه با ظلم و استکبار شود.

وی افزود: بسیاری از وقایع و حرکت های بزرگ تاریخی به علت عدم پیام رسانی، تنها به نامی از آنان در تاریخ بسنده شده است و محتوای آن در هاله ای از ابهام باقی ماند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل یکی از خطرات مهم در انتقال پیام یک واقعه مهم را خطر تحریف در آن عنوان کرد و اظهار داشت: تحریف در وقایع و پیام های مهم موجب انحراف در نتایج حرکتهای بزرگ می شود و چه بسا نتایجی عکس در جامعه را ایجاد کند.

وی علل تلاش امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) را در انتقال درست پیام قیام عاشورا برای جلوگیری از تحریف آن بیان داشت و افزود: یکی از نگرانی های مهم درباره واقعه عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع)، دستگاه تبلیغاتی قوی بنی امیه بود تا با تحریف قیام حسینی، آن را واژگون و بالعکس به جامعه اسلامی منتقل نکند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی به هوشمندی سیدالشهدا(ع) در قبال همراه ساختن خانواده خود در مسیر قیام از مدینه به مکه و در مسیر کوفه پرداخت و خاطرنشان کرد: پس از عاشورا و اسارت اهل بیت پیامبر(ع) خطابه های رسوا کننده امام سجاد(ع) و زینب(س) در کوفه و شام، رمز و راز حضور آنان در معیت سیدالشهدا(ع) کاملا معنا پیدا کرده است.

وی ادامه داد: قبل از قیام عاشورا مسلم به عنوان پیام رسان امام حسین(ع) به مردم کوفه، نقش خود را به انجام رساند و پس از قیام نیز این رسالت بر عهده امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) نهاده شد.

امام جمعه بابل با تأکید بر این نکته که هر شیعه و محب سیدالشهدا(ع) امروز باید در کنار عزاداری آن حضرت، پیام رسان قیام حسینی باشد، تصریح کرد: جامعه برای پویایی و قرار نگرفتن در مسیر انحراف نیازمند دریافت پیام قیام حسینی است و این رسالت بر همه افراد به ویژه بر عهده وعاظ، روحانیان و مبلغان دینی است.

وی با اظهار نگرانی از خالی شدن محتوای برخی از سخنرانی ها و اشعار مداحان از پیام قیام عاشورا، گفت: خالی شدن مجالس عزاداری حسینی از پیام رسانی و تکیه بر نوحه های سوگواری، مسأله بسیار خطرناکی است که ذره ذره در حال نفوذ به عزاداری های ما است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به نگرانی مقام معظم رهبری درباره سکولاریته کردن هیأت های عزاداری، خاطرنشان کرد: سکولار کردن عزاداری به معنای برهنه کردن عزاداری سیدالشهدا(ع) از پیام قیام کربلا است.

وی با اشاره به اینکه چرا به محتوای کامل سخنرانی های سیدالشهدا(ع) خطاب به سپاه دشمن در روز عاشورا کمتر پرداخته می شود، گفت: چهار سخنرانی امام حسین(ع) خطاب به سپاه دشمن برای پیام رسانی هدف ایشان از قیام بود و باید این سخنان در مجالس عزاداری مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد تا محتوای این خطابه ها بر اعماق جانها بنشیند.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل با بیان این مطلب که قیام گاندی در هند برگرفته از پیام عاشورا بود، تأکید کرد: جای تأسف است که فردی غیرمسلمان مانند گاندی پیام سیدالشهدا(ع) را به خوبی دریافت می کند و از آن برای قیام علیه استعمار انگلستان بهره می برد اما در میان مسلمانان نسبت به پیامهای عاشورا بی توجهی می شود.

وی هوشیاری آحاد جامعه را از روند خطرناک انحراف در معرفت به قیام عاشورا و مراسم عزاداری مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: جای تأسف است که برخی از افراد و جریانات بین پیام و عزای آن امام حسین(ع) فاصله می اندازند تا ابعاد اجتماعی و سیاسی آن قیام برای جامعه و افراد مشخص نشود./1313/202/ب2

ارسال نظرات