۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۵۵۹۴۰
حجت الاسلام و المسلمین مروی:

بخشش اشتباهات بزرگترین درس عاشورا است

حجت الاسلام و المسلمین مروی گفت: بخشش اشتباهات بزرگترین درس عاشورا است، توبه و بازگشت حر هیچ تأثیری برای امام حسین(ع) و سرنوشت جنگ نداشت بلکه ایشان به سبب توبه توانست حق را درک کند.
عکس عکس عکس عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، شامگاه 26 مهرماه در مجلس هفتم اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش که با حضور آیت الله حسینی مازندرانی و شیفتگان این امام همام در حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرری برگزار شد، اظهار داشت: امامت جایگاه عظیمی در نزد خداوند دارد.

وی با بیان اینکه امامت منتسب به خداوند است و اوست که امام را تعیین می‌کند نه مردم، بیان داشت: امام رضا(ع) جایگاه امامت را به خورشید تابنده‌‌ای تشبیه می‌کند که اگر انسانها از آنها دور شوند نابود و دچار خسران می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی علاقه و محبت به اهل بیت(ع) را بسیار نیکو و قابل ستایش دانست و ابراز کرد: محبت به ائمه اطهار(ع) اجر و ثواب فراوان دارد اما باید به این مهم توجه داشت که محبت باید با معرفت حقیقی و اطاعت از آنها همراه باشد زیرا این محبت انسان را به کمال الی الله سوق می‌دهد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با بیان اینکه محبت تمام اهل بیت(ع) مؤثر است اما محبت امام حسین(ع) انسان را سریع‌تر و راحت‌تر به کمال می‌رساند، گفت: امام حسین(ع) سفینة النجاة بوده و کشتی ایشان سرعتش بیش از دیگر امامان معصوم است.

وی عاشورا را درس انسان ساز بیان کرد و گفت: عاشورا ابعاد و درسهای مختلفی دارد که یکی از آن درسهای عبرت آموز ماجرای حر بن ریاحی است، ایشان کسی بود که آب را بر سیدالشهدا(ع) بست اما همین فرد با توبه به درگاه حضرت احدیت و در دفاع از اباعبدالله حسین(ع) جزو شهدای والامقام کربلا شد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی ادامه داد: بخشش اشتباهات بزرگ‌ترین درس عاشورا است، توبه و بازگشت حر هیچ تأثیری برای امام حسین(ع) و سرنوشت جنگ نداشت بلکه ایشان به سبب توبه توانست حق را درک کند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در پایان با بیان اینکه عاشورا درس بخشش از گناهان دیگران است، خاطرنشان کرد: انسان نباید کینه توز باشد و بهتر است خطاکار قبل از تقاضای عفو و بخشش بخشیده شود و این امر اختصاص به مسلمانان دارد، زیرا خداوند در قرآن کریم به شدت برخورد با دشمنان را توصیه می‌کند./813/201/ب2

ارسال نظرات