۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۴۵۶۱۱۲
مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی:

دفتر کنسولگری عراق در تبریز برای زائران اربعین خدمات می دهد

مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی از استقرار نمایندگان کنسولگری عراق در تبریز در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی خبر داد و گفت: روادید اربعین حسینی از فردا در تبریز صادر می شود.
کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، امیر روحی ملکی، مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی شب گذشته در دیدار ستاد اربعین حسینی با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با ارائه گزارشی از فعالیت های ستاد در استان، اظهار داشت: تمامی شرایط و زمینه‌های لازم برای تسهیل سفر زائران اربعین حسینی فراهم شده است.

وی با بیان این‌که تاکنون 12 هزار نفر از استان برای سفر به کربلا در اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، خاطرنشان کرد: ثبت نام از زائران اربعین حسینی(ع) از 16 شهریورماه آغاز و با توجه به تجربه سال های گذشته آمار ثبت نام کنندگان در روزهای پایانی افزایش خواهد یافت.

روحی ملکی با بیان اینکه در سال جاری امکان تشرف به اربعین تنها از طریق دریافت روادید از سامانه سماح امکان پذیر است، ادامه داد: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی samah.haj.ir و یا با مراجعه به دفاتر کارگزاری نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام کنند.

وی با بیان این‌که تمام هزینه های ثبت نام سفر به کربلا به صورت اینترنتی دریافت می شود، گفت: پوشش بیمه ای برای تمامی ثبت نام کنندگان در سامانه سماح اجباری است و زائرانی که در سامانه ثبت نام می کنند؛ تحت پوشش خدمات درمانی هلال احمر در داخل و خارج از کشور خواهند بود.

مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی از استقبال زائران اربعین حسینی در استان خبر داد و نسبت به کلاهبرداری عده‌ای سودجو هشدارهای لازم را ارائه کرد و گفت: از مشتاقان زیارت کربلای حسینی می خواهیم در دفاتر غیررسمی ثبت نام نکرده و هیچگونه وجه نقدی پرداخت نکنند.

روحی ملکی با اشاره به این‌که مدت ویزای زائران اربعین 20 روزه است، خاطرنشان کرد: از فردا نمایندگان کنسولگری عراق در تبریز مستقر خواهند شد و روادید اربعین حسینی ویژه زائران حسینی برای استان شمال غرب کشور در تبریز صادر خواهد شد، این اقدام در راستای تسریع در صدور ویزای زائران صورت گرفته است.

همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان اینکه ستاد اربعین آذربایجان شرقی مستقر در مرز مهران با تمام توان خود برای خدمت رسانی به زائران و عاشقان اهل بیت(ع) خدمت رسانی خواهد کرد، اظهار داشت: هماهنگی های لازم برای استقرار ستاد جهت خدمت رسانی به زوار و عاشقان سید الشهدا انجام گرفته است.

وی ادامه داد: سال گذشته برای 450 هزار نفر از عاشقان سیدالشهدا(ع) از سوی ستاد اربعین آذربایجان شرقی خدمت رسانی شده است، پیش بینی می شود امسال روزانه برای 30 هزار زائر اربعین خدمت‌رسانی کنیم که سعی داریم با تمام توان خدماتی در شأن و منزلت سیدالشهدا(ع) ارائه دهیم./935/203/ب2

 

ارسال نظرات