۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۴۵۶۱۲۱
نویسنده و متخصص حوزه رسانه:

امروز انبوه تولیدات فرهنگی کودکان غربی است

نویسنده و متخصص حوزه رسانه گفت: امروز انبوه تولیدات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان نیز عمدتاً از فرآورده تولیدات کشورهای غربی است.
میرکیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد میرکیانی، متخصص حوزه رسانه و نویسنده، امروز در مراسم رونمایی سایت فرزند پرتال (پرتال جامع تربیت کودکان و نوجوانان)، که در تالار ایوان شمس برگزار شد، گفت: در عرصه ادبیات و رسانه آنچه صورت می‌گیرد مخاطبان عرصه آموزش غیررسمی تحت تأثیر پیام‌هایی قرار می‌گیرند که باعث تغییر و تبین زندگی آنها می‌شود.

این نویسنده و متخصص حوزه رسانه، افزود: سبک زندگی در غرب بر اساس اصالت لذت و مصرف است امروز انبوه تولیدات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان نیز عمدتاً از فرآورده تولیدات کشورهای غربی است.

میرکیایی با اشاره به اینکه آنچه امروز کشورهای پیشرفته پیگیر آن هستند جهان سرزمینی برای کودکان است، عنوان کرد: مجموعه تولیدات فرهنگی در جهان سرزمینی توسط این کشورها بر مبنای این است که کودکان جهان را بدون‌بروبرگرد از آن خود بدانند.

 وی تصریح کرد: این جهان سرزمینی که از نوع سلطه‌جویانه است تمام منابع و مادیات جهان متعلق به کسانی است که لیاقت آن را داشته باشند، ما باید این کدها را شناخته و نسل آینده را نسبت به این مسائل هوشمند و توانمند بار بیاوریم.

این نویسنده و متخصص حوزه رسانه، بابیان اینکه کودکان تحت تأثیر دو نوع آموزش رسمی و غیررسمی قرار می‌گیرد، گفت: بخش مهم تأثیرپذیری کودکان ما در بخش غیررسمی اتفاق می‌افتد، کودکان با دیدن اثر خوب هنری تجربه‌هایی را کسب می‌کنند که در زندگی حقیقی امکان دست بابی به آن را ندارند.

میرکیایی افزود: به‌جز نکات ویژه درباره فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان اگر آثار هنری توسط کارشناسان توانمند و به‌درستی تعریف‌شده و در معرض دید احساس و عواطف کودکان قرار گیرد می‌تواند سبب آینده روشن برای فرزندان ما شود.

وی در ادامه گفت: باید فرزندان خود را درست و سازنده در برابر این آثار هنری قرار داده و حوادث پیرامونی را برای کودکان خود درست تعریف کنیم.

این نویسنده و متخصص حوزه رسانه، بابیان اینکه امروز باوجود شبکه‌های مجازی نبردی نامرئی در حال انجام است، عنوان کرد: وقتی نبرد واژگان به شیوه‌های گوناگون در جهان تبلیغ می‌شود، اهمیت تعریف و ساخت پرتال کودکان مشخص می‌شود./201/807/ب1

ارسال نظرات