۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۵۶۴۲۷
معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی:

سوریه و یمن مرزهای فکری و معنوی ایران اسلامی هستند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: امروز سوریه و یمن مرزهای فکری و معنوی کشور ما هستند؛ بنابراین امنیت در این کشورها با امنیت کشور ما گره خورده است.
محمدتقی ایرانی - معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمدتقی ایرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی امروز در جلسه ستاد گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان استان با بیان اینکه سیزدهم آبان نقطه تلاقی سه رخداد مهم و تأثیرگذار در تاریخ انقلاب است، اظهار کرد: بی‌شک وقایع مختلف روز سیزدهم آبان نقش مهم و تعیین‌کننده در روند پیروزی نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی ایران داشته است.

وی اضافه کرد: هر سه اتفاق دارای یک نقطه اشتراک در مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا هستند و اگرچه این حوادث در زمانهای مختلف صورت گرفته اما حرکت ممتدی برای مبارزه با استکبار جهانی بوده‌اند.

ایرانی ادامه داد: این رخدادها مهم بوده و تبیین و تشریح علل و عوامل آنها برای نسل جوان جامعه اسلامی از ضرورت خاصی برخوردار است؛ از این‌ رو باید تبیین فلسفه یوم‌الله 13 آبان برای نسلهای جدید در دستور کار نهادهای فرهنگی، آموزشی و مذهبی باشد.

وی با بیان اینکه هر سه رخداد اجزای مشترک یک حرکت بود که منجر به ظهور انقلاب اسلامی و استمرار نظام اسلامی شد، خاطرنشان کرد: همچنین جنگ حق و باطل ویژگی مشترک هر سه حادثه است که در این حوادث به‌وضوح قابل مشاهده است.

ایرانی با اشاره به اینکه روند و ماهیت 13 آبان امروز هم ادامه دارد، تصریح کرد: در حال حاضر سوریه و یمن مرزهای فکری و معنوی کشور ما هستند؛ بنابراین امنیت در این کشورها با امنیت کشور ما گره خورده است.

وی با بیان اینکه سیاست و استراتژی ما کاملاً مشخص است، افزود: ما در مقابل استکبار و رژیم صهیونیستی یک لحظه عقب نمی‌ایستیم اما در عین حال امروزه با هیچ کشوری به‌جز رژیم صهیونیستی مبارزه نداریم.

ایرانی افزود: دنیای استکبار در کشور مظلوم یمن و سوریه دست به کشتار می‌زند؛ بنابراین کمک به این کشور برگرفته از خط و سیره امام (ره) و رهبر معظم انقلاب است.

وی در ادامه یادآور شد: در طول تاریخ سابقه نداشته که یک حکومت شیعی در عراق قدرت را در دست بگیرد؛ از این‌ رو امروز دشمنان ما نگران این هستند که اگر موصل آزاد شود پایگاه تروریستها در عراق از بین می‌رود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ایستادگی مردم در هشت سال دفاع مقدس، هوشیاری رهبر معظم انقلاب و معمار کبیر انقلاب و همچنین تدبیر دولت یازدهم سبب اقتدار این کشور و نقطه امیدی برای جنبش‌های آزادیخواه شده است.

وی در ادامه با اشاره به بصیرت و حضور باشکوه مردم خراسان شمالی در عرصه‌های انقلابی، گفت: خوشبختانه اقوام و مردم استان بینش بالایی دارند و همه اقوام و پیروان مذاهب مختلف در این استان در کمال آرامش و عزت زندگی می‌کنند.

ایرانی در خاتمه اظهار کرد: روز سیزدهم آبان، سرمایه معنوی انقلاب اسلامی است؛ از این‌ رو همه باید در برگزاری و گرامیداشت این رویداد مهم تلاش کنند.

گفتنی است، روز 13 آبان که به‌ عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده، یادآور سه واقعه مهم تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343، به شهادت رساندن دانش آموزان در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 است که این سه رویداد متفاوت هر یک در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقش خاصی ایفا کردند./9314/203/ب2

ارسال نظرات