۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۵۶۷۱۰

فاز نخست حوزه علمیه ثامن‌الحجج تبریز سال آینده افتتاح می‌شود

مدیرعامل بنیاد مصلای امام خمینی(ره) تبریز گفت: اوایل سال آینده فاز نخست این مرکز علوم دینی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
احداث

حجت الاسلام موسی محمدی، مدیرعامل بنیاد مصلای امام خمینی(ره) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که روند احداث حوزه علمیه ثامن‌الحجج(ع) تبریز با تمام قوت پیگیری می شود، اظهار داشت: اوایل سال آینده فاز نخست این مرکز علوم دینی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این‌که کل پروژه در زمینی به مساحت 150 هزار مترمربع اجرایی خواهد شد، گفت: انتظار می رود در صورت تأمین منابع مالی لازم و مشارکت خیرین در احداث این پروژه بزرگ فرهنگی و دینی؛ تا پایان سال 98 بهره‌برداری کلی حوزه علمیه ثامن الحجج(ع) به عنوان بزرگترین مرکز علوم دینی منطقه شمالغرب کشور صورت گیرد.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: احداث حوزه‌ علمیه‌ مذکور چندی پیش با تصویب شورای استانی مدیریت حوزه علمیه استان و در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر انتقال پادگان‌ها به خارج از شهرها در دستور کار قرار گرفت و قرار است مراحل ساخت، احداث و تجهیز این مرکز در کمترین زمان ممکن به انجام برسد.

مدیرعامل بنیاد مصلای امام خمینی(ره) تبریز با عملیاتی شدن موضوع انتقال پادگان ارتش به خارج از شهر اراضی ۵۵ هکتاری فعلی متعلق به ارتش در داخل حریم شهر آزاد و با تغییر کاربری به فضای سبز، تجاری، عمومی و مسکونی و ترافیکی، به اراضی شهری تبدیل می‌شوند.

وی با بیان این‌که پروژه احداث حوزه علمیه ثامن‌الحجج(ع) حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: شهرداری تبریز با توجه به سهم 40 درصدی خود از اراضی پادگان ارتش، با اهدای شش هکتار از اراضی تحت مالکیت خود به بنیاد مصلی و حوزه علمیه تبریز، مشارکت مؤثری در احداث حوزه علمیه ثامن الحجج(ع) خواهد داشت.

حجت الاسلام محمدی با بیان این‌که هم اکنون 21 مدرسه علمیه ویژه برادران در سطح آذربایجان شرقی فعالیت دارند که تنها در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز بیش از 500 طلبه در حال تحصیل هستند، گفت: امیدواریم با احداث و تکمیل هر چه سریع تر حوزه علمیه جامع و بزرگ ثامن الحجج(ع)، ظرفیت جذب طلبه در استان افزایش محسوس داشته باشد.

مدیرعامل بنیاد مصلای امام خمینی(ره) تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که پیش از این مجتمع 24 واحدی طلاب در منطقه سردرود به همت بنیاد مصلی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، گفت: پروژه 32 واحدی نیز در دست اجرا است که سال آینده به اتمام خواهد رسید./935/302/ب2

ارسال نظرات