۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۴۵۷۲۱۴
کارشناس مسائل خانواده:

استقلال اقتصادی دلیل عبور دخترها از خط قرمز ازدواج

یک مشاور خانواده عبور از خط قرمز سن ازدواج دخترها را ۲۷ یا ۲۸ سال عنوان کرد و گفت: افزایش سن و عبور از خط قرمز، دختران و پسران دچار وسواس فکری زیاد می شوند.
ازدواج

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری  رسا به نقل از شبستان، احمد رزاقی، مشاور خانواده و استاد دانشگاه با اشاره به آثار و پیامدهای تاخیر در ازدواج گفت: اصولا ازدواج یک زمان، رنج و فازی دارد که اگر دختران و پسران در این رنج سنی ازدواج نکنند اصطلاحا می گوییم از خط قرمز عبور کرده اند. معمولا دخترهایی از خط قرمز عبور می کنند که شاغل بوده و از لحاظ اقتصادی مستقل باشند و احساس استقلال و بی نیازی نسبت به جنس مخالف کنند.

وی با بیان اینکه این گروه از دختران مشغله های ذهنی، فکری و فیزیکی زیادی دارند، بیان کرد: یعنی بیکار نیستند، بنشینند و در مورد اینکه چرا تا الان ازدواج نکردند و کی می خواهند ازدواج کنند، فکر کنند. از سوی دیگر سنی که دختران در خط قرمز قرار می گیرند 27 یا 28 سال است، در این سنین خواستگار برای این گروه سنی از دختران بسیار محدود می شود لذا شانس ازدواج شان نیز کاهش می یابد.

رزاقی در ادامه تصریح کرد:البته شرایط پسرها هم همین طور است منتهی دست پسرها بازتر می باشد،چون به خواستگاری می روند و انتخاب می کنند اما دخترها به دلیل اینکه باید منتظر خواستگار باشند دچار این مشکل می شوند. این مسایل موجب عبور دخترخانم ها از خط قرمز می شود و از این رو شانس ازدواج شان سال به سال کمتر می شود و به مرور فکر می کنند حالا که کیس مناسبی نمی آید، چرا باید ازدواج کنند و چه نیازی به ازدواج دارند.

این مشاور خانواده با بیان اینکه با افزایش سن و عبور از خط قرمز، دختران و پسران دچار وسواس فکری زیادی می شوند، اذعان کرد: دختری که در سن 21 یا 23 سالگی ازدواج می کند پنج بند برای زندگی آینده خود می نویسد ولی دختری که در سن 30، 31 یا 32 سال ازدواج می کند 25 بند برای خود آماده می کند (شغل، وزن، قد و میزان تحصیلات طرف مقابل برایش بسیار مهم می شود) در اینجا وسواس فکری هم مزید بر علت شده و دوباره ازدواج را به تاخیر می اندازد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: سپس کار به جایی می رسد که این دخترخانم تا یک مدت به لحاظ جنسی و عاطفی خیلی احساس نیاز نمی کند، بعد نیازهای جنسی کم کم سرکوب و مهار می شود و تا 5 تا 6 سال احساس راحتی و آزادی می کند، می گوید من که مشکلی ندارم، خانه دارم، ماشین دارم، و از لحاظ اقتصادی هم مشکلی ندارم و کسی هم نیست به من دستور دهد، هر جا هم دلم می خواهد می روم، پس نیازی به ازدواج ندارم.

وی در ادامه افزود: این گروه از افراد بعد از این مراحل بین سال های 38 یا 39 که در آستانه 40 سالگی قرار می گیرند به شدت از لحاظ روحی و روانی افت کرده ، دچار اختلال می شوند و احساس نیاز به یک همدم، همراه و جنس مخالف می کنند، از سوی دیگر بعد از این مرحله کم کم به صورت فطری و غریزی احساس نیاز به مادر شدن می کنند، صحنه هایی را می بینند که دیگران دارند ولی وی ندارد. در اینجا احساس حقارت، شکست و خرد شدن می کند، همین موارد باعث آسیب روحی و روانی شده و حتی گاهی مواقع کارشان به بیمارستان می کشد.

رزاقی با بیان اینکه فاصله سنی زیاد مادر و فرزندان از دیگر پیامدهای تاخیر در ازدواج است، اظهار کرد: حتی والدین در این سنین حوصله تعلیم و تربیت فرزندان خود را نیز ندارند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: چون جامعه امروز ما بین سنت و تجدد دچار یک پارادوکس شده است و مردم بین این دو حالت قرار گرفتند، گیج و منگ هستند، انگار هدف ندارند، نمی دانند کجا می روند و احساس بی هدفی می کنند ،می گویند من که زیبایی دارم، جوان هستم، پول و سلامتی هم دارم حالا که چی، وقتی آن نیازهای اساسی و کلیدی که من به آنها محتاج هستم، ندارم ،چه فایده ای دارد لذا دخترخانم ها زودتر از آقاپسرها دچار آسیب می شوند، بنابراین نظر بنده این است که حتما دختر خانم ها در رنج سنی 23 تا 25 سال ازدواج کنند./836/د102/ل

ارسال نظرات