۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۵۷۳۰۶
تولیت حرم امامزاده ابراهیم کرمانشاه:

لایحه کاپیتولاسیون سندی ننگین بر سایر اسناد رژیم پهلوی است

استاد حوزه علمیه با اشاره به خیانت های رژیم منحوس پهلوی در حق ملت ایران، گفت: لایحه کاپیتولاسیون سندی ننگین بر سایر اسناد رژیم پهلوی است.
حجت الاسلام یزدان عزیزی

حجت الاسلام یزدان عزیزی، تولیت حرم امامزاده ابراهیم(ع) کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: از بزرگترین خیانت های رژیم پهلوی بعد از قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ مسأله لایحه کاپیتولاسیون بود که در چهارم آبان ماه سال 1343 تصویب شد و سندی ننگین بر سایر اسناد رژیم پهلوی شد.

استاد حوزه علمیه مطرح کرد: در حالی که رژیم منحوس پهلوی درصدد بود به واسطه برگزاری ۴۵ سال تولد شاه این لایحه رو کم رنگ نشان دهد اما خوشبختانه تیزبینی امام خمینی(ره) سبب شد که به نیت شوم خود دست پیدا نکند.

وی تصریح کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی که همه مسائل کشور را به دقت رصد می کرد و با سخنرانی خود در روز چهارم آبان همه برنامه های رژیم منحوس پهلوی را بر هم زده و سخنرانی خود را با «انالله و انا الیه راجعون» شروع کرده و در جملاتی اثر گزار به ملت شریف ایران تسلیت گفت و کاپیتولاسیون را سند بردگی ملت ایران نامید، این سخنرانی اثر گزار سبب شد که صدها کماندو در روزهای بعد بیت امام خمینی (ره) را محاصره کرده و ایشان را به ترکیه و بعد به عراق تبعید کنند.

حجت الاسلام عزیزی ادامه داد: در قضیه کاپیتولاسیون اگر سرباز آمریکایی مرجع تقلید ایران و یا شاه ایران را زیر پا لگدمال می کرد دادگاه ایران حق محاکمه او را نداشت.

این مسؤول با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مذاکره با آمریکا بیان داشت: مذاکره با آمریکا ممنوع است زیرا آمریکایی ها نه تنها به دنبال مذاکره نیستند بلکه نقشه نفوذ را در ذهن و فکر خود می پرورانند.

تولیت حرم امامزاده ابراهیم(ع) کرمانشاه ابراز داشت: اگر تاریخ را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که در هیچکدام از اسناد تاریخی آمریکاییها نه تنها در قبال ملت ایران بلکه در مقابل سایر ملت ها هم هیچگاه به وعده های خود جامه عمل نپوشانیده است و تا جایی که چندی پیش یکی از مقامات آمریکایی هم به این مطلب اعتراف کرد.

وی در ادامه افزود: بدعهدی و بدقولی آمریکا برای مسلمانان تازگی ندارد زیرا در تاریخ اسلام در صلح حدیبیه، ماجرای حکمیت، صلح امام حسن(ع) و موارد دیگر همواره شاهد بودیم که دشمنان قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت به تعهدات خود پایبند نبوده اند.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به خیانت های بارز آمریکا، بیان داشت: کودتای ۲۸ مرداد و لایحه کاپیتولاسیون و امروز نیز نمونه بارز خیانت های آمریکا می توان به مسأله برجام نافرجام اشاره کرد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: از آنجایی که انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی و سیاسی است طبیعتأ در انقلاب های فرهنگی شخصیت های فرهنگی بیشترین نقش ها را دارند و در بین مسلمانان هم روحانیت  و مراجع تقلید بیشترین اثر را در بین توده مردم ایفا می کنند.

حجت الاسلام عزیزی اظهار داشت: شخصیت کاریزمای امام خمینی(ره) که با اخلاص خود و نطق های مثال زدنی هر جمعیتی را به وجد می آورد و چنان جایگاهی در قلوب ملت ایران پیدا کرد که توانست انقلاب بزرگ اسلامی ایران را به ثمر بنشاند.

وی در پایان ابراز داشت: مرجعیت امام خمینی(ره) و زنده کردن مبحث ولایت فقیه هم در این راستا بیشترین اثر را در حفظ استقلال کشور داشت، زیرا این نظام با فقدان ولایت فقیه هیچگاه یا شکل نمی گرفت و یا اگر موقت هم شکل میگرفت تداوم نداشت./857/302/ب2

ارسال نظرات