۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۵۷۴۱۵
استاد حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

آمریکا مظهر جنایت علیه بشریت/ استکبار ستیزی گفتمان غالب ملت ایران است

استاد حوزه علمیه مازندران آمریکا را مظهر جنایت علیه بشریت و شیطان بزرگ نامید و با بیان این که جنایات آمریکا هیچ وقت از ذهن مردم ایران محو نخواهد شد، گفت: انقلاب اسلامی منافع استکباری و استعماری آمریکایی ها در منطقه را با مشکل مواجه کرد و آمریکایی ها نیز جمهوری اسلامی را بزرگ ترین سد در برابر تحقق برنامه های استکباری خود در سطح جهان و منطقه می دانند.
استکبارستيزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام محمد جوادی، استاد حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در جمع بسیجیان این شهرستان با اشاره به فرارسیدن دهه استکبارستیزی، اظهار داشت: در تاریخ کشور ایران، آبان ماه از ماه‌هایی است که ملت ایران برای مبارزه با استکبار خون‌های زیادی را داده‌اند که اوج آن در روز ۱۳ آبان سال‌ ۵۷ است که بسیاری از دانش‌آموزان این کشور در پی راهپیمایی بر علیه دخالت‌های آمریکا شهید می‌شوند.

وی با بیان این که دستگیری جاسوسان آمریکایی و تسخیر لانه جاسوسی آن‌ها از سوی دانشجویان ایرانی در این ماه انجام شد، گفت: جوانان این کشور همیشه در حال دفاع از کیان این مملکت هستند و هیچ گاه اجازه دست درازی و دخالت‌های کشورهای دیگر را به این سرزمین نمی‌دهند.

حجت الاسلام جوادی آمریکا را مظهر جنایت علیه بشریت و شیطان بزرگ نامید و با بیان این که جنایات آمریکا هیچ وقت از ذهن مردم ایران محو نخواهد شد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی منافع استکباری و استعماری آمریکایی ها در منطقه را با مشکل مواجه کرد و آمریکایی ها نیز جمهوری اسلامی را بزرگ ترین سد در برابر تحقق برنامه های استکباری خود در سطح جهان و منطقه می دانند.

وی با بیان این که همه تلاش آمریکا جلوگیری از گفتمان انقلاب و اسلام ناب در جهان است، تصریح کرد: موضوع هسته ای که آمریکایی ها سال ها آن را دنبال می کردند تنها بهانه ای برای فشار به ایران اسلامی بود.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: اینکه می بینیم پس از ۳۷ سال از انقلاب اسلامی، ملت ایران همچنان روحیه استکبارستیزی را در خودشان تقویت می‌کنند میراث خون امام حسین(ع)، گفتمان امام خمینی(ره) و همچنین خون‌ شهدای جنگ تحمیلی است.

حجت الاسلام جوادی علت پیروزی و سربلندی ملت ایران در همه صحنه‌ها را پیروی از ولایت فقیه دانست و تصریح کرد: ملت ایران با پشتوانه ولایت فقیه و رهنمودهای مقام معظم رهبری مسیر اصلی انقلاب که همان مبارزه با استکبار است را تشخیص داده و برای دفاع و ابراز این مسأله در همه صحنه‌های سیاسی و اجتماعی حاضر می‌شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی با پیام استکبارستیزی که برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود به پیروزی رسید، گفت: امروز نیز باید این استکبارستیزی مورد توجه قرار گیرد و فراموش نشود.

وی با تأکید بر این که هیچ‌کس حق ندارد استکبارستیزی را در جامعه کوچک جلوه دهد، ادامه داد: برای انقلابی ماندن نباید بعد سیاسی اجتماعی امام خمینی(ره) را کنار گذاریم.

حجت الاسلام جوادی با بیان این که باید تلاش کنیم جامعه انقلابی بماند و این مسأله بستگی به بهره گیری از شخصیت سیاسی و اجتماعی امام خمینی(ره) در جامعه دارد، گفت: دشمن می‌خواهد روحیه استکبارستیزی را از ملت ایران بگیرد و تا کشور انقلابی نباشد.

وی با هشدار نسبت به این که آمریکا می‌خواهد هویت مسلمانان و ملت ایران را بگیرد، تصریح کرد: جامعه باید انقلاب باقی بماند و مسؤولان باید سیره سیاسی اجتماعی امام را برای مردم بیان کنند دشمن می‌خواهد تنها اسم نظام، جمهوری اسلامی باشد و خبری از استکبارستیزی در آن نباشد.

حجت الاسلام جوادی هدف آمریکا از تهدید و تحریم را جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی برشمرد و گفت: آمریکا در طی بیش از یک دهه اخیر همه توان و ظرفیت خود را برای برچیدن کامل فناوری هسته ای در کشورمان به کار گرفت، اما با مقاومت و استقامت ملت ایران موفق نشد.

وی با اشاره به این که جنایت های آمریکا علیه ملت ایران در دهه های اخیر به زخمی عمیق در قلوب مردم کشورمان تبدیل شده است، ادامه داد: مردم کشورمان هیچ اعتمادی به دولتمردان آمریکایی نداشته و ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران استکبار ستیزی را یکی از مهم ترین اصول گفتمان امام خمینی(ره) دانست و گفت: ولایتمداری، عدالت اجتماعی، داشتن نگاه بین‌المللی و جهانی، اخلاص و اندیشه دینی و طرفداری از محرومان را از دیگر ویژگی‌های گفتمان امام راحل بیان کرد.

وی با بیان این که نهضت حسینی الگوی استکبارستیزی برای جامعه امروز ما است، گفت: بهترین درسی که می‌توان از قیام شکوهمند سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) گرفت، ایستادگی در برابر ظلم و جور و مقابله با بدعت‌های ضد اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران عزت طلبی را اساسی ترین شعار امام حسین(ع) در نهضت عاشورا دانست و اظهار داشت: این شعار مهم با تعابیر مختلف در ماجرای عاشورا مطرح شده است و معروف‌ترین آنها «هیهات من الذله» است که به صورت قطعی ذلت را نفی می کند.

حجت الاسلام جوادی قیام امام حسین(ع) را به عنوان درس و یک الگوی ارزشمند برای مسلمانان دانست و بیان داشت: در نهضت امام حسین(ع) ایستادگی برای احیای دین، نرفتن زیر با ظلم و استبداد، تغییرناپذیر عبودیت خداوند به عبودیت طاغوت و امر به معروف و نهی از منکر قابل مشاهده است./950/202/ب2

ارسال نظرات