۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۵۷۸۱۲
معاون برنامه ریزی و توسعه ستاد عالی کانون های مساجد کشور:

نقش محوری روحانیت در فعالیت‌های مسجدی غیرقابل انکار است

معاون برنامه ریزی و توسعه ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بر مدیریت صحیح نیروی انسانی کارآمد و مشارکت جوانان در فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد تأکید کرد.
کانون های مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید سعادتی، معاون برنامه ریزی و توسعه ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز در جمع روحانیان فعال در کانون فرهنگی هنری مساجد تبریز، اظهار داشت: فعالیت یک هزار و 112 کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان‌شرقی نشان از ظرفیت‌ بالای فعالان مسجدی این استان دارد.

وی با تأکید بر مدیریت صحیح نیروی انسانی کارآمد و مشارکت جوانان در فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد، خاطرنشان کرد: مساجد باید مردمی اداره شود، البته این به آن معنا نیست که دولت از فعالیت های مساجد و کانون های فرهنگی هنری حمایت خود را بردارد.

سعادتی با بیان این‌که تنوع تشکل های فرهنگی در مساجد، به معنای موازی کاری نیست، یادآور شد: مقام معظم رهبری بر ضرورت همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد با پایگاه های مقاومت بسیج تأکید دارند، رویکرد اصلی ستاد عالی کانون‌های مساجد نیز در راستای این توصیه مهم استوار است.

معاون برنامه ریزی و توسعه ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با تأکید بر نقش محوری روحانیت در فعالیت‌های مسجدی، گفت: با عنایت به توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلانی باید هسته های مقاومت را در محلات تقویت کنیم تا به عنوان خاکریز در مقابل تهدیدات دشمن عمل کنند.

وی با بیان این‌که کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج به عنوان بازوان فکری و اجرایی ائمه جماعات مساجد فعالیت می کنند، گفت: امروز باید اندیشه انقلاب اسلامی را در سطح جهانی نشر دهیم، زیرا دشمن تلاش می کند جبهه توحیدی و الهی به رهبری مکتب تشیع را تخریب کند.

سعادتی با بیان این‌که نقش روحانیت در فعالیت های فرهنگی، هنری، مسجدی و انقلابی نباید به حاشیه رانده شود، افزود: امروز عرصه جنگ نرم، جنگ اراده ها و عقیده ها است و استکبار جهانی به دنبال شبیه سازی اسلام است، تشخیص صحیح جیهه حق و باطل تنها از عهده دین‌شناس حقیقی که همان روحانیت شیعه است، بر می آید.

معاون برنامه ریزی و توسعه ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی و گروه های تکفیری ساخته و پرداخته نظام سلطه هستند که با راه اندازی فتنه و جنگ نیابتی می خواهند مسلمانان را در برابر مسلمانان قرار دهند.

وی با بیان این‌که نقش کانون های مساجد در مقابله با جنگ نرم دشمنان نباید مورد غفلت واقع شود، گفت: فناوری های پیچیده امروز در عصر اطلاعات، روابط رمزآلود و متعددی را به وجود آورده و حیطه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را درنوردیده و دشمن به این وسیله اهداف مشخص و از پیش تعیین شده ای را دنبال می کند./935/202/ب2

 

ارسال نظرات