۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۴۵۸۳۵۶
امام جمعه همدان مطرح کرد؛

ضرورت تبیین و ترویج امر به معروف در جامعه

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت تبیین و ترویج امر به معروف در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر معروفات در جامعه تبیین و ترویج شود دیگر جایی برای ابراز اندام منکرات باقی نمی ماند.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان در جلسه  ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان که ظهر امروز در استانداری برگزار شد با اشاره به ایام اسارت آل الله، اظهار داشت: باید جایگاه شهدای کربلا به همراه شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم گرامی داشته شود.

وی با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در قیام امام حسین(ع)، گفت: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر تا جایی است که امام حسین(ع) هدف از قیام خود را این امر معرفی می کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در روایات اسلامی نیز مورد تأکید فراوانی قرار گرفته و از فروع دین است و باید مورد غفلت قرار نگیرد ولی اکنون این گونه نیست.

وی در ادامه با بیان این که اهمیت امر به معروف در برابر دگر امور به اندازه آب دهان انسان در برابر دریای مواج است، گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نباشد؛ سیاست و عرفان همه چیز از بین می رود.

امام جمعه همدان ابراز داشت: اگر برای نهی از منکر به میدان بیاییم تنش هایی به همراه دارد اما امر به معروف جایگاهی دیگر دارد و اگر امر به معروف ترویج شود دیگر منکری وجود نخواهد داشت.

وی افزود: ما باید برای مردم امر به معروف را تبیین و ترویج کنیم و با نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه همه امور در جامعه در جایگاه خود قرار می گیرد و می توان به جامعه امیدوار بود.

آیت الله طه محمدی با اشاره به اهمیت توجه به معروفات در جامعه گفت: اگر معروفات در جامعه تبیین و ترویج شود دیگر جایی برای ابراز اندام برای منکرات باقی نمی ماند./979/202/ب2

ارسال نظرات