۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۴۵۸۴۴۳
دبیر کل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:

امر به معروف و نهی از منکر باید مردم محور باشد

دبیر کل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: چیزی که باید در شرایط فعلی بهره برداری کنیم حضور مردم را در زمینه امر به معروف ساماندهی کنیم و باید بدانیم که تا مردم نخواهند این امر محقق نمی شود.
حجت‌الاسلام سید احمد زرگر حجت‌الاسلام سيد احمد زرگر دبير ستاد احيا امر به معروف و نهي از منکر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام زرگر دبیر کل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در همایش آمران معروف و ناهیان منکر استان همدان که بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری همدان برگزار شد با اشاره به تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر گفت: ظرفیت های مهمی برای استفاده مسوولان برای فرهنگ سازی ایجاد شده است.

وی با اشاره به ظرفیت استان همدان در این زمینه گفت: استان همدان از استان های موفق محسوب می شود که این نتیجه وفاق و همدلی مسؤولان استان است.

دبیر کل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ابراز داشت: یکی از ظرفیت های مهمی که قانون با توجه به تعالیم اسلام مورد عنایت بوده است استفاده از نیروهای مردمی در امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اهمیت قانون حمایت از امران به معروف و ناهیان از منکر گفت: از سال 72 در چهار دولت بحث امر به معروف انجام شد در دولت هفتم و هشتم به دولت بعد و در دولت نهم و دهم به دولت بعد حواله شد.

حجت الاسلام زرگر گفت: الان با توجه به دستور العملی که تصویب شد بهترین قانون برای امر به معروف تصویب شده چرا که ظرفیت های زیادی برای تصویب قانون به وجود آمده است.

وی ادامه داد: در روایات خطاب روایات به مردم است و مردم باید در زمینه امر به معروف به میدان بیایند و امام راحل فرمود که سفارش به حق، بر همه مسلمانان واجب است و امر به معروف وظیفه همه مسلمین است.

دبیر کل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: چیزی که باید در شرایط فعلی بهره برداری کنیم حضور مردم را در این زمینه ساماندهی کنیم و باید بدانیم که تا مردم نخواهند این امر محقق نمی شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امام برای انقلاب و جنگ و استقامت در برابر تحریم ها از ظرفیت مردم استفاده کرد و انقلاب به برکت خون شهدا و به واسطه حضور مردم است و این امور باید به دقت سامان دهی شود و گروه های امر به معروف باید محله محور باشند چه در محل زندگی و چه در محل کار و این امر باید کار تشکیلاتی باشد./202/979/ب1

ارسال نظرات