۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۴۵۸۴۸۰
مدیر حوزه علمیه مازندران:

حضور در صحنه روحانیت راه جلوگیری از نفوذ دشمن است

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که نظام اسلامی با حضور اثربخش روحانیت پیوند خورده است، گفت: دشمنان نظام اسلامی همواره از حضور در صحنه روحانیت اصیل و با بصیرت عصبانی و هراسان بوده اند و همه توان و تلاش خود را نیز در جهت کمرنگ کردن حضور روحانیت به کار گرفته اند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امشب در جلسه جامعه روحانیت مرکز استان، دفاع از دین را مهم ترین رسالت روحانیت در طول تاریخ عنوان کرد و گفت: هر جا که دین و ارزش های اسلامی به خطر افتاد روحانیت خود را سپر بلا قرار داده است.

وی، روحانیت را پیشتاز دفاع از دین معرفی کرد و با بیان این که این قشر اثرگذار جامعه هیچ گاه در حفظ و حراست از میراث پیامبران الهی کوتاهی نکرده است، افزود: روحانیت برای حراست از دین و میراث ائمه معصومین(ع) هر از آنچه که در توان داشته به میدان آورده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت همواره در مسیر رضای الهی گام برداشته و هیچ گاه از این مسیر منحرف نشده است، خاطرنشان کرد: قشر عظیم روحانیت هیچ گاه خود را وابسته به گروه ها و دولت ها نکرده و تنها در مسیر تقویت اسلام ناب و استحکام نظام دینی گام برداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری عدم حضور مستمر و پررنگ روحانیت در صحنه را عامل نفوذ دشمن در بخش های مختلف کشور دانست و تصریح کرد: روحانیت همواره تکیه گاه محکمی برای بخش های مختلف کشور بوده است و هرگاه حضورش پررنگ باشد دشمن از اهداف و نقشه های خود عقب نشینی می کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از روحانیت به عنوان مرزبانان شريعت و سربازان ولايت نام برد و گفت: یکی از مهم ترین افتخارات روحانیت در صد سال اخیر همراهی و همگامی با مردم بوده است. 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مردم نیز علما و روحانیان را پناهگاه امنی برای خود دانسته و می دانند، خاطرنشان کرد: استقلال مهم ترین ویژگی و شاخصه روحانیت شیعه در طول تاریخ بوده و هیچ منافع فردی را به منافع ملی ترجیح نداده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که نظام اسلامی با حضور اثربخش روحانیت پیوند خورده است، بیان داشت: دشمنان نظام اسلامی همواره از حضور در صحنه روحانیت اصیل و با بصیرت عصبانی و هراسان بوده اند و همه توان و تلاش خود را نیز در جهت کمرنگ کردن حضور روحانیت به کار گرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت را یکی از توطئه های دشمنان در طول تاریخ دانست و خاطرنشان کرد: علیرغم همه تلاش های دشمن، اما امروز شاهد پیوند عمیق میان مردم و روحانیت هستیم و این پیوند هر روز محکم تر می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، عزت و عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرهون حضور با بصیرت علما و روحانیان دانست و تصریح کرد: اگر حضور در صحنه روحانیت نبود نهضت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نمی توانست به نتیجه مطلوب خود دست یابد.

مدیر حوزه علمیه مازندران، انقلاب اسلامي ايران را ثمره مديريت صحيح امام خميني(ره) با همراهی روحانیت دانست و بيان داشت: در حال حاضر نيز کشور با درايت حکيمانه مقام معظم رهبري مسير رشد و تعالي خود را مي پيمايد و از گذرگاه هاي مختلف به سلامت عبور مي کند

استاد حوزه علمیه مازندران به تلاش دشمنان برای اجرای طرح اسلام منهای روحانیت اشاره کرد و با بیان این که در طول تاریخ گروه های معاند و نفاق همواره تلاش کردند مانع حضور در صحنه روحانیت شوند، گفت: اما هوشیاری و بصیرت روحانیت مانع تحقق این طرح دشمن شد.

وی با بیان این که تبليغ اسلام منهاي روحانيت تنها با هدف انزواي اسلام ناب و روحانیت با بصیرت از سوی دشمنان قسم خورده کلید خورد، خاطرنشان کرد: دشمن با طرح این گونه مسائل همواره تلاش می کند تا از استمرار و گسترش اسلام ناب و حقیقی در جامعه جلوگیری کند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دشمنان به دنبال تخریب مبانی دینی اسلام ناب در جامعه هستند بر ضرورت هوشیاری روحانیت در این خصوص تأکید کرد و گفت: روحانیت باید با روشنگری و آگاهی بخشی مانع تحقق توطئه های دشمنان در این خصوص شود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که امروز مستکبران عالم به بهانه های پوچ و واهی ناامنی و بحران را برای منطقه خاورمیانه به ارمغان آوردند، افزود: هدف اصلی آمریکا و همپیمانان غربی اش از جنگ در سوریه، عراق، افغانستان، یمن و دیگرکشورهای اسلامی از بین بردن اسلام ناب و ترویج اسلام آمریکایی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طراحي و ترويج اسلام آمريكايي با هدف تخريب اسلام ناب محمدي(ص) و نظام مقدس جمهوري اسلامي از سوي نظام سلطه جهاني و عوامل داخلي آن ها دنبال مي شود، گفت: به وجود آوردن گروه های تروریستی که ادعای برپایی حکومت اسلامی در کشورهای منطقه را دارند از جمله توطئه های نظام سلطه در منطقه است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که جنگ و بحران فعلی در کشورهای منطقه حاشیه امنی را برای صهیونیست ها به وجود آورد، تصریح کرد: امروز علما و روحانیان کشورهای اسلامی رسالت سنگینی در روشنگری این توطئه خطرناک نظام سلطه بر عهده دارند./202/950/ب1

ارسال نظرات