۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۴۵۸۷۰۷
رییس ستاد مردمی اربعین شهرستان مهدیشهر:

پیاده روی اربعین نمایشی ازقدرت اسلام و امام حسین است

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه یکی ازمحورهای نصرت اسلام واهل بیت(ع)حضوردر اربعین است، گفت: این پیاده روی نمایشی از قدرت وعظمت اسلام وامام حسین(ع)است.
اربعین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام محمد بارانی در دیدار با رییس تبلیغات اسلامی مهدیشهر به میزبانی دفتر خود، ضمن تأکید براینکه درروایات یکی از نشانه های مؤمن خواندن زیارت اربعین است، گفت: درکنارهمه این فضائل، زیارت امام حسین(ع) در اربعین تاکید شده است.

وی به فضیلت زیارت اربعین درکربلا اشاره کرد وافزود: شاید یکی ازدلایل این فضیلت همراهی با کاروان اسرای اهل بیت(ع) و یک نوع همدل شدن با حضرت زینب(س) وامام سجاد(ع) است که آنها هم دراربعین به کربلا آمدند وامام حسین(ع) رازیارت کردند.

امام جمعه ورییس ستاد مردمی اربعین شهرستان مهدیشهربا اشاره به ابعاد سیاسی واجتماعی زیارت اربعین وحضورمسلمانان درکربلا، اضافه کرد: این اقدام یک همایش بسیاربزرگی برای همه شیعیان ودوستداران عصمت وطهارت است که درفضای پیاده روی اربعین نمایشی ازعظمت وجایگاه امام حسین(ع) رابه نمایش می گذارند.

حجت الاسلام بارانی راهپیمایی اربعین را نمادی ازوحدت ویکپارچکی بلاد اسلامی با محوریت امام حسین(ع) عنوان کرد وگفت: ازاین جهت همه کشورها مثل ایران وعراق وبلاد اسلامی دیگر یکپارچه می شوند ودریک مراسم باشکوهی چند روز پیاده روی می‌کنند که خود جلوه ای ازعظمت اسلام است.

وی تاکید کرد: این یکپارپگی تقویت کننده اسلام خواهد شد ویقینا" یکی ازمحورهای نصرت اسلام واهل بیت(ع) حضوردر راهپیمایی اربعین است ویکی ازبهترین راه هایی است که می توانیم نمایشی ازعظمت مسلمانان را برای جهانیان داشته باشیم.

رییس ستاد مردمی اربعین شهرستان مهدیشهربیان کرد: ازقدیم عراقی ها برنامه پیاده روی به سمت حرم امام حسین(ع) دراربعین را داشتند که چند سالی است ایرانی ها هم به این جمع پیوستند که حرکت بسیار قشنگی است.

امام جمعه مهدیشهر اضافه کرد: این حرکت موجب وحدت بین عراقی ها و ایرانی ها وسایر مسلمانان دربلاد اسلامی است که محوراین حرکت و وحدت، وجود مقدس امام حسین(ع) است که برای آینده جهان اسلام بسیارپربرکت خواهد بود.

حجت الاسلام بارانی با اشاره به برخی ها که اعتقاد دارند به دلیل ازدحام زیاد امکان زیارت امام حسین(ع) دراربعین میسرنیست وزیارت را درزمان های دیگرترجیح می دهند، اظهار داشت: زیارت به معنای چسبیدن به ضریح مطهر امام حسین(ع) نیست وهمین که در فضا حاضر شوند این زیارت امام حسین(ع) است و زائر حضرت هستند.

وی درخاتمه تصریح کرد: مخصوصا" زمانی که زائران پیاده روی می‌کنند تا به کربلا برسند اینها جزو بهترین زائران هستند چرا که عظمت این زیارت بالاتراززیارت های دیگر است اولا که زیارت همراه با پیاده روی با مشقت است وهم اینکه این پیاده روی نمایشی ازقدرت وعظمت اسلام و امام حسین(ع) است./907/102/ب2

ارسال نظرات