۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۴۵۹۴۳۳
رییس کمیسیون سیاسی اجتماعی ‏مجلس خبرگان:

مبارزه با استکبار تمام شدنی نیست

آیت‌الله عبداللهی عبودیت و مبارزه با طاغوت را فلسفه بعثت انبیای الهی دانست و گفت: خلاصه قیام عاشورا ‏عمل به وظیفه، بندگی خداو نفی طاغوت است.
آیت الله عبداللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله محمود عبداللهی، رییس کمیسیون سیاسی اجتماعی ‏مجلس خبرگان رهبری، پنجشنبه شب در مراسم آیینی«مرگ بر آمریکا» که در مسجد سید اصفهان برگزار شد، گفت: 3 واقعه مهم در 13 آبان رخ داده است، یکی تبعید امام خمینی(ره) به دلیل محکوم کردن قانون کاپیتولاسیون و ایستادگی در برابر آمریکاییهاست، واقعه دیگر مربوط به کشتار دانش آموزان از سوی رژیم منحوس پهلوی است، واقعه سوم هم تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان انقلابی است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) تسخیر سفارت آمریکا را انقلاب دوم نامیدند، استکبار جهانی سرمایه گذاری بزرگی بر روی رژیم پهلوی کرده بود و بنابراین از انقلاب ایران ضربه ای مهلک خورده بود، اشغال لانه جاسوسی هم رسوایی دیگری برای آمریکا بود و اسناد جاسوسی که از سفارت آمریکا به دست آمد سبب رسوایی بیشتر استکبار در صحنه جهانی شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ‏افزود: اصطلاح قرآنی برای هر 3 واقعه مهم در 13 آبان همان مبارزه و مقاومت در برابر طاغوت است، ریشه واژه «استکبار» هم در قرآن آمده است، این مقاومت ریشه قرآنی و عاشورایی دارد، قاطعیت و مقاومت در برابر طاغوت چیزی است که در همه قیام امام حسین(ع) از ابتدای حرکت تا اسارت خاندانش و رفتن آنها در حضور یزید وجود دارد.

آیت‌الله عبداللهی اظهار داشت: قرآن فلسفه بعثت همه انبیای الهی را در عبودیت و دعوت مردم به بندگی خدا و مقاومت در برابر طاغوت معرفی می کند، توحید و بندگی خدا 2 بخش دارد، یکی تسلیم بودن در برابر خدای جهان آفرین و دیگری هم ایستادن در برابر آنچه که در برابر خداوند می ایستد.

امیرالمؤمنین(ع) هم عبودیت و هم مقاومت در برابر طاغوت را به صورت همزمان داشتند

وی ابراز داشت: طاغوت به معنای هر جایگاهی است که در مقابل خداوند باشد، اگر انقلاب ما به رهبری امام خمینی(ره) و بعد از ایشان رهبر معظم انقلاب دم از ایستادگی در برابر طاغوت و امپریالیسم می زند، این ادعا و ایستادگی در کنار قرآن و دعای کمیل و توجه به خداست، عمل به وظیفه، بندگی خداو نفی طاغوت خلاصه قیام عاشورا و حرکت اباعبدالله(ع) است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: در روایت داریم که حضرت پس از تصمیم برای حرکت به سمت کربلا ایشان 2 شب در بالای قبر جد بزرگوارشان حضرت محمد(ص) رکوع و سجود و گریه می کردند و به ایشان متوسل شدند که خدایا به این قبر و کسی که در آن قرار داده شده خدایا در این حرکت برای من آن چیزی را تقدیر کن که رضایت تو در آن است.

آیت‌الله عبداللهی ابراز داشت: مرحوم آیت الله مطهری به شدت با مبارزه بدون عبودیت مخالف بود و از افرادی که به دنبال مبارزه با استکبار جهانی بودند اما در بحث دیانت و عبودیت ضعیف بودند و اعتقاد محکمی نداشتند، ناراضی بود، استاد مطهری مبارزه بدون تجهیز دینی و مبنای اسلامی را صحیح نمی دانست و می گفت کسانی که فقط علی ابن ابیطالب(ع) را به دعا و بندگی و عبودیت می شناسند و مبارزه و فریادهای او را نمی بینند، علی(ع) را نشناخته اند، همچنین کسانی که علی(ع) را تنها به مبارزه و جهاد می شناسند هم در اشتباه هستند، امیرالمؤمنین(ع) هم عبودیت و هم مقاومت در برابر طاغوت را به صورت همزمان داشتند.

وی افزود: در وصیتنامه امام حسین(ع) آمده که « من بنده خدا هستم، شهادت به توحید می دهم، شهادت به نبوت پیامبر(ص) می دهم، شهادت به حقانیت معاد می دهم و می خواهم امر به معروف و نهی از منکر را کنم» ، مبارزه با منکرات و ضد ارزشها باید از عبودیت خدا سرچشمه می گیرد، در همه سخنرانیهای حضرت(ع) در شب و صبح و ظهر و عصر عاشورا هم محور سخنانشان همین است، منکر آن زمان یزید و بنی امیه هستند.

انقلاب ما برگرفته از عاشورا و عاشورا برگرفته از قرآن است/ مباره با استکبار تمام شدنی نیست

رییس کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در عصر عاشورا که همه یاران امام(ع) شهید شده اند و صورت مبارک بر روی خاک قرار می گیرد می فرماید« الهی راضیم به رضای تو، هیچ معبودی جز تو وجود ندارد» ، یعنی در مبارزه با طاغوت رضای الهی را در نظر گرفته بودند و با قاطعیت مبارزه می کردند و هیچ تزلزلی به خود راه نمی دادند.

آیت‌الله عبداللهی بیان داشت: محاصره و تحریم اقتصادی و نظامی هم نمی تواند امام حسین(ع) و یارانش را متزلزل کند، حضرت(ع) در برابر 30 هزار لشگر دشمن قرار می گیرد، اما امام حسین(ع) با قاطعیتی که در برابر طاغوت نشان دادند، مظهر عزت الهی بودند.

وی ادامه داد: خداوند حاکم غیر محکوم، عزیر و غالب غیر مغلوب است و مؤمن به تناسبی که در مسیر الهی قرار گیرد، مظهرعزت الهی و شکست ناپذیری می ‏شود، امام حسین(ع) کاملاً در مسیر الهی و عبودیت بود، برای همین هم همه مصائب را تحمل کردند، مسیر شام و کوفه در ادامه پیش آمد، همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند انقلاب و مبارزه ما و مبارزه ما با استکبار جهانی برگرفته از عاشوراست و عاشورا هم ریشه قرآنی و عبودیت دارد و همین ما را کفایت می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ‏اذعان داشت: دانشجویانی که خدمت رهبر معظم انقلاب رسیده بودند سؤال کردند که بعد از برجام آیا باز هم مبارزه با استکبار هست، رهبر معظم انقلاب فرمودند «مبارزه با استکبار تعطیل شدنی نیست، اصولاً هویت انقلاب ما، هویت اسلام ما و هویت قرآن ما مبارزه با استکبار است، مبارزه با نظام سلطه تعطیل پذیر نیست، این جزء کارهای اساسی ماست، جزء مبانی انقلاب ماست، یعنی اگر مبارزه با استکبار نباشد ما اصلاً تابع قرآن نیستیم» ، تبری همان نپذیرفتن و فاصله گرفتن از طاغوت است، این معنا آنجایی به دست می آید که خداوند در قرآن می فرماید« اَنِ اعبُدوالله وَ اجتَنِبُوا الطّاغوت»./869/پ201/ج‏

 

 

ارسال نظرات