۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۵۹۸۸۳

یادواره شهدای بهداری شمال‌غرب کشور برگزار می‌شود

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی از برگزاری یادواره شهدای بهداری رزمی لشکر 31 عاشورا شمال‌غرب کشور در تبریز خبر داد.
سردار کريميان، فرمانده سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سرادر غلام‌عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: یادواره شهدای بهداری رزمی لشکر 31 عاشورا شمال‌غرب کشور پنج‌شنبه هفته جاری، 20 آبان از ساعت 9 تا 12 ظهر در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.

وی با بیان این‌که خانواده‌های شهدای بهدازی پنج استان قزوین، زنجان، اردبیل، آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی در تبریز حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: سه رسته رزم، پشتیبانی رزم و خدمات رزمی در جنگ وجود داشت، که در مجموعه پشتیبانی رزمی عناصر تاثیرگذار بهداری رزمی همواره مایه خیر و برکت بوده است.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که ستاد یادواره شهدای بهداری رزمی در پنج کمیته فعالیت خود را انجام می‌دهد، افزود: شناسنامه عملیاتی و عملکردی بهداری رزمی برای 118 شهید از استان آذربایجان‌شرقی، 106 شهید از آذربایجان‌غربی، 61 شهید از اردبیل، 27 شهید از زنجان، 19 شهید از قزوین تهیه و تدوین شده است.

وی از انتشار کتاب چهار جلدی با هدف معرفی زندگی‌نامه شهدای بهداری رزمی لشکر 31 عاشورا خبر داد و گفت: بهداران رزمی قبل از عملیات، مراقب از محیط بهداشت را انجام می‌دادند و در حین عملیات؛ مداوای مجروحان و همچنین آموزش نیروهای رزمنده برای خودامدادی از دیگر وظایف بهداری رزمی بود.

سردار کریمیان با بیان این‌که شهدای بهداری یکی از اقشار مظلوم و ناشناخته در دوران هشت سال دفاع مقدس بود‌ه‌اند، گفت: متأسفانه درخصوص شهدای بهداری کمتر صحبت شده است، از این‌رو با برگزاری این همایش به دنبال تبیین نقش مهم بهداری در جنگ و گرامیداشت یاد و خاطره بهداران رزمی لشکر هستیم.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بیمارستان شهید محلاتی تبریز وابسته به سپاه در امدادرسانی به مجروحان جبهه مقاومت اسلامی نهایت تلاش خود را داشته است، گفت: از نظر تجهیزات، کادر درمان و نیروهای متخصص این مرکز درمانی در بهترین شرایط به سر می برد.

وی با بیان این‌که امروز توانمندی ایران اسلامی از نظر بهداری رزمی 10 برابر دوران دفاع مقدس است، افزود: استان آذربایجان‌شرقی در بحث پشتیبانی از مدافعان حرم رتبه یک کشور را دارد، ضمن این‌که علاوه بر بیمارستان شهید محلاتی، تعدادی دیگر از مراکز درمانی استان نیز مجروحان مدافع حرم را درمان می‌کنند.

سردار کریمیان با اشاره به رزمایش اخیر سپاه با رویکرد بهداری رزمی با هدف نشان دادن توانمندی و آمادگی نیروها گفت: بیمارستان صحرایی سپاه در ایام مختلف سال با هدف گسترش سلامت عمومی در مناطق محروم و دورافتاده استان حضور برپا شده و به صورت رایگان خدمات بهداشتی و درمانی ارایه می شود./935/202/ب3

 

ارسال نظرات