۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۴۶۰۲۳۴
استاد حوزه علمیه:

فرهنگ ناسالم بسیار کشنده تر از سلاح است

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این مطلب که فرهنگ ناسالم بسیار کشنده تر از سلاح است، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها از وضعیت فرهنگی کشور و مدیریت آن گله کردند اما متأسفانه برخی دستگاههای فرهنگی کشور دغدغه دین مردم را ندارند و هنوز خطرات فرهنگ ناسالم را برای جامعه درک نکرده اند.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل شب گذشته در جمع بسیجیان شهر مرزیکلا، سلمان فارسی را افتخار جهان اسلام دانست و گفت: سلمان فارسی یک الگوی برجسته برای ما ایرانی ها در ولایتمداری و اطاعت در مسیر حق است تا آنجایی که پیامبر اسلام(ص) ایشان را از اهل بیت(ع) خود خواندند.

وی افزود: امام صادق(ع) در روایتی سلمان را سلمان محمدی خطاب کرد و این به دلیل نقش بی بدیل او در تاریخ صدر اسلام و قرار داشتن در کنار پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) بود.

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه اطاعت کامل از پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) را از سوی سلمان مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: سلمان محمدی همواره خواسته های پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) را بر تمام خواسته های خود ترجیج می داد و این همان ولایت پذیری کامل یک فرد در جامعه است.

وی ادامه داد: بسیاری از صحابه پیامبر(ص) به این دلیل پس از رحلت ایشان دچار انحراف شدند که خواسته های نفسانی خود را بر اطاعت پذیری از ولی خدا ترجیح دادند که از جمله آنها تکبر، خودخواهی، مال اندوزی و مقام پرستی بود.

حجت الاسلام بابائیان یکی دیگر از یاران برجسته پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) را عمار یاسر عنوان و تصریح کرد: عمار یاسر زبان گویای حق و حقیقت و روشنگر فتنه ها در زمان امیرمؤمنان(ع) بود و در این مسیر از کسی باکی نداشت و گرفتار زد و بندها و ملاحظات نمی شد.

وی ادامه داد: عمار یاسر، زبان گویای اسلام بود و از این رو در زمان فتنه 88 رهبر معظم انقلاب حضور عمارها را برای روشنگری در جامعه با ندای «این عمار» خواستار شدند.

استاد حوزه علمیه بابل با عبارت این عمار مقام معظم رهبری گلایه ای از خواص برای کم کاری در زمینه دفاع از انقلاب بود، اظهار داشت: برخی از مدعیان انقلاب، امروز  دست به کارها و اقداماتی می زنند که فرجام و نتیجه آن جزء تضعیف انقلاب نیست و این خطاب بیشتر خطاب به مسؤولان قوای سه گانه و مدیران ارشد کشور است.

وی افزود: زمانی که امام خامنه ای به صراحت از بی نتیجه و بی فایده بودن مذاکره با آمریکا سخن می گویند، برخی از مسؤولان ارشد دولت راه نجات کشور را در رابطه با آمریکا می دانند.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این مطلب که متأسفانه ولایت پذیری در برخی از مسؤولان کشور دیده نمی شود، گفت: مقام معظم رهبری بارها از وضعیت فرهنگی کشور و مدیریت آن گله کردند اما متأسفانه برخی دستگاههای فرهنگی کشور دغدغه دین مردم را ندارند.

وی با اشاره به سالروز تأسیس شورای فرهنگ عمومی و نگرانی از کم کاری های صورت گرفته در حوزه فرهنگ، اظهار داشت: اگر بیست و چهار دستگاه متولی امور فرهنگی کشور با بودجه ای بیش از 6 هزار میلیارد تومان در سال، مقداری از این بوجه را صرف امور عفاف و حجاب می کردند، وضع کنونی جامعه ما اینگونه نبود.

امام جمعه بابلکنار با بیان این مطلب که فرهنگ مبدأ تمام خوشبختی ها و بدبختی های یک جامعه است، تأکید کرد: فرهنگ سالم انسانی متقی را تحویل جامعه می دهد و فرهنگ غربی انسانی مادی و فاقد معنویات را تربیت می کند و از این رو باید اولویت یک جامعه برای پیشرفت، فرهنگ باشد.

وی افزود: اگر مسؤولان فرهنگی جامعه دغدغه دین داشتند، جامعه اسلامی ما این چنین نبود زیرا برخی از مسؤولان کشور اندیشه هایشان اسلامی نیست.

حجت الاسلام بابائیان با انتقاد شدید از سخنرانی یکی از نمایندگان در جلسه رأی اعتماد به وزرا درباره فتنه، گفت: این نماینده که برخلاف بیان صریح مقام معظم رهبری درباره فتنه سخن می گوید، در پاسخی درباره بحث متعدد قرآن در مورد فتنه خواهد داشت و چه اعتقادی نسبت به فتنه های جنگ صفین و نهروان در دوران امیرمؤمنان(ع) دارد؟

استاد حوزه علمیه بابل فراگیر شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را موجب کاهش بسیاری از ناهنجاریها و مشکلات جامعه دانست و تصریح کرد: امام حسین(ع) برای احیای فرهنگ دینی و انجام امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید زیرا فرهنگ ناسالم بسیار کشنده تر از سلاح است.

وی ادامه داد: امروز در سایه عدم برخورد جدی با بی عفتی و بی حجابی های سطح جامعه، قبح بسیاری از منکرات در جامعه از بین رفت و برخی از مسؤولان هم برای حفظ مقام و موقعیت خود سکوت اختیار کردند./1313/202/ب2

ارسال نظرات