۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۶۰۵۶۸
مدیر حوزه‌های علمیه قزوین:

سخنرانی امام حسین در روز عاشورا مذاکره نبود

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه سخنرانی امام حسین(ع) در کربلا مذاکره نبود خاطر نشان کرد: سخنرانی که امام حسین(ع) با لشگر عمر سعد و حر داشتند مذاکره نبود بلکه دعوت گروه باطل به حق بود امام حسین(ع) می‌خواست کفار را از آتش دوزخ برهاند اما آنها خود نپذیرفتند.
حجت الاسلام علی عباسی

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه‌های علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با تاکید بر اینکه معارف دینی نیاز به کارشناسی دارد گفت: معارف دینی باید موضوع شناسی شوند، مذاکره یکی از موضوعاتی است که نیاز به کارشناسی دارد.

وی در ادامه افزود: مذاکره به معنای گفت و گو برای توافق است دو طرف باید از موضع خود کوتاه بیایند نه حق صد در صد و نه باطل صد در صد، مذاکره برای امور سیاسی و اجتماعی است.

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه سخنرانی امام حسین(ع) در کربلا مذاکره نبود خاطر نشان کرد: سخنرانی که امام حسین(ع) با لشگر عمر سعد و حر داشتند مذاکره نبود بلکه دعوت گروه باطل به حق بود امام حسین(ع) می‌خواست کفار را از آتش دوزخ برهاند اما آنها خود نپذیرفتند.

سخنرانی امام حسین در کربلا مذاکره نبود

این کارشناس حوزوی به اهداف پلید دشمن اشاره و تصریح کرد: کسانی که دعوت به حق را مذاکره می‌نامند ضعف دارند و برای مقاصد سیاسی خودشان می‌خواهند از دین سوء استفاده کنند و سخنرانی امام حسین(ع) را مذاکره با دشمن معرفی می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین قمه زنی را سبب قدرت یافتن دشمنان دانست و تاکید کرد: آمریکا و انگلیس می‌خواهند از آداب و رسومی که مسلمانها دارند سوء استفاده کنند و چهره شیعه و مسلمانها را تاریک نشان دهند.

حجت الاسلام عباسی در ادامه اضافه کرد: دشمن می‌خواهد قمه زنی را خود زنی معرفی کند، دولت انگلیس می‌خواهد با ترویج این موضوع خشونت داعش و تکفیریها را به مسلمانها و شیعیان نسبت دهد.

وی با تاکید بر بیان اینکه قمه زنی باید در کشور برداشته شود عنوان کرد: با قمه زنی امام حسین(ع) و اهداف ایشان را زیر سؤال می‌بریم ما باید به گونه‌ای عزاداری کنیم که دشمن سوء استفاده نکند و شیعیان را وحشی و خونخوار جلوه ندهد.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: شیعیان باید هوشیار باشند و از قمه زنی جلو گیری کنند و به اهداف و آرمانهای امام حسین(ع) بپردازند و آن را در زندگی خود به کار گیرند./955/302/ب3

ارسال نظرات