۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۴۶۰۸۲۷
وزیر کشور:

محور اصلی اقتصاد مقاومتی بر پایه مشارکت مردم است

رحمانی فضلی در جمع سرمایه‌گذاران و صنعتگران منطقه آزاد ارس گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی جز با ایمان و اعتقاد راسخ به این مسأله ممکن نیست.
رحمانی فضلی وزیر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور روز پنجشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی و در جمع سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع منطقه آزاد ارس، با اشاره به مطالبات و دغدغه‌های اقتصادی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راهگشای بهبود وضعیت اقتصادی کشور است.
وی با بیان این‌که تمامی برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده از سوی دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید به اقتصاد مقاومتی ایمان دارد و بر این اساس تمامی جلسات این حوزه با جدیت و با هدف عمل به مصوبات اجرا شده و از سوی وزرای معین ماهانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وزیر کشور با تأکید بر این‌که واردات بی‌رویه و ورود کالای مشابه ایرانی مغایر با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: تبریز یکی از استان‌های صنعتی و پیشرو در تولید ملی است و واردات کالای مشابه تولید شده در استان و کشور قابل قبول نخواهد بود، انتظار داریم مناطق آزاد در راستای اهداف تعریف شده خود حرکت کنند.
رحمانی فضلی با بیان این‌که منطقه آزاد ارس موقعیت بسیار ویژه و پتانسیل‌های خوبی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف دارد، افزود: آذربایجان شرقی ظرفیت و توانمندی‌های یک کشور را دارد و بر این اساس باید سهم بیشتری در تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد.
وی با اشاره به این‌که مناطق آزاد برای افزایش صادرات، بهبود و تسهیل تولید، افزایش تولید و راندمان کار تاسیس شده‌اند، گفت: دوری از اهداف تعیین شده در مناطق آزاد غیرقابل قبول است؛ البته ارس جزو این مناطق محسوب نمی‌شود، چرا که اقدامات خوبی در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های اقتصادی در این منطقه انجام شده است.
وزیر کشور با اشاره به این‌که مناطق آزاد نقش بسیار مهمی در تعالی اقتصادی کشور بر عهده دارند، گفت: فلسفه وجودی مناطق آزاد افزایش صادرات، تولید کالا و ایجاد اشتغال در کنار بالابردن راندمان است که البته با وجود فاصله گرفتن مناطق آزاد از رسالت خود، در دولت تدبیر و امید این وضعیت تا حدودی تعدیل شده است.
رحمانی فضلی با تأکید بر این‌که تحقق اقتصاد مقاومتی جز با ایمان و اعتقاد راسخ به این مسأله ممکن نیست، خاطرنشان کرد: محور اصلی اقتصاد مقاومتی بر پایه حضور و مشارکت مردم است و هر چند در این خصوص دیر اقدام کرده ایم اما بایستی در مسیر بهره گیری از تکنولورژی و فعالیت های دانش بنیان گام برداریم./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات