۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۴۶۱۳۳۳
امام جمعه آمل خبر داد؛

برگزاری یادواره شهدای روحانی آمل و مازندران با سخنرانی رییس قوه قضاییه

امام جمعه ‌آمل از برگزاری یادواره 36 شهید روحانی آمل و شهدای روحانی استان مازندران خبرداد و گفت: این مراسم با سخنرانی آیت الله آملی لاریجانی برگزار می شود.
آیت الله ‌آملی لاریجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی آمل، اظهار داشت: کنگره بین المللی میرقوام الدین مرعشی قرار است در شهرستان آمل برگزار شود که باید کارهای شایسته ای در این راستا صورت گیرد.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد به بحث علمی کنگره توجه ویژه ای شود که دبیرخانه آن در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل مستقر است و باید در کنار آن کمیته مالی را داشته باشیم.

دیدار با علما و بزرگان کشور در راستای بهره گیری از رهنمودها

حجت الاسلام مرتضوی بر ضرورت دیدار با بزرگان در راستای برگزاری باشکوه کنگره بین المللی میرقوام الدین مرعشی اشاره کرد و بیان داشت: نیاز است جلساتی با علامه جوادی آملی، علامه حسن زاده آملی، رییس قوه قضاییه، رییس مجلس شورای اسلامی، آیت الله شهرستانی و مدیران ارشد استانی داشته باشیم تا از رهنمودها و حمایتهای این عزیزان بهره مند شویم.

امام جمعه آمل اظهارداشت: برای برگزاری کنگره یک سال زمان داریم که باید راهکارها و تدارک لازم دیده شود تا به بهترین نحو ممکن و آنگونه که شایسته است برگزار شود.

وی ادامه داد: بقعه میرقوام الدین مرعشی مورد استقبال گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور قرار می گیرد که باید این بقعه را از وضعیت فعلی خارج کنیم.

زمینه معرفی میرقوام الدین مرعشی فراهم شود

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: میرقوام الدین مرعشی شخصیتی بزرگ و گرانقدر است که باید زمینه معرفی این شخصیت گرانقدر فراهم شود و تلاشهای ارزنده ای در این راستا صورت گیرد.

امام جمعه آمل بر ضرورت ساماندهی وضعیت بقعه میربزرگ آمل اشاره کرد و بیان داشت: ما بقعه زیبا و گرانقدر میربزرگ را در اختیار داریم که می تواند مجموعه بزرگ فرهنگی شود.

ضرورت خروج مصلی نمازجمعه آمل از مکان فعلی

وی ادامه داد: نیاز است زمینه خروج مصلای نمازجمعه از این مکان فراهم شود که از مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل می خواهیم تا در این قضیه ورود پیدا کرده و بخشی از مسیر هشت کیلومتری رودخانه هراز را به این امر اختصاص دهند.

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: امروز باید کارهای ما در این راستا باشد تا نسل جوان جامعه را جذب کنیم و دنیا دارد این کار را صورت می دهد و باید تلاشهای شایسته ای در این مسیر انجام شود.

امام جمعه آمل افزود: بقعه میربزرگ آمل نماد و محور آمل است که باید اطراف آن خالی شود تا بتوانیم بهره برداری شایسته ای از آن صورت دهیم و کارهای فرهنگی ارزشمندی در آن انجام شود.

وی ادامه داد: باید احترام لازم را برای بزرگان خود داشته باشیم و در راستای تکریم از این عزیزان کوشا باشیم که آیندگان در اینخصوص قضاوت می کنند.

قدردانی شایسته از شهدای روحانی صورت گیرد

حجت الاسلام مرتضوی از برگزاری یادواره 36 شهید روحانی آمل و شهدای روحانی استان مازندران خبرداد و تصریح کرد: این مراسم در روز پنج شنبه نهم دی در مصلی نمازجمعه آمل برگزار می شود.

امام جمعه آمل افزود: این مراسم با سخنرانی آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه برگزار می شود که همزمان با روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد در پاسداشت مقام والای شهدای روحانی کوشا بوده و قدردانی شایسته ای از جایگاه ارزنده این عزیزان صورت دهیم.

گفتنی است، شهرستان هزارسنگر آمل دارای مفاخر بزرگ و گرانقدری است که همچون نگین درخشانی برای این دیار هستند و در کنار آن شهدای بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی شده است و حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل در وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) مورد توجه قرار گرفته که ایشان فرمودند من از شهر آمل و مردم فداکار آن تشکر می کنم./1314/202/ب2

ارسال نظرات