۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۴۶۱۹۱۵
کارشناس امور پژوهش و مساجد تبلیغات اسلامی کرمان:

شیعه امانت دار در پیشگاه الهی با نعمات او گناه نمی کند

کارشناس امور پژوهش و مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: شیعه ای که امانت دار است در پیشگاه الهی با نعمات خدا گناه نمی کند زیرا خدا را همواره ناظر بر اعمال خویش می بیند و گناه را کفران نعمت می داند.
گناه نکردن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام جلیل طالبی زاده، کارشناس امور پژوهش و مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در حسینیه خیابان مدیریت کرمان، اظهار داشت: امام باقر(ع) رو به جابر فرمودند: شیعه واقعی، تنها مدعی تشیّع نیست، بلکه شیعه کسی است که دارای ویژگی هایی باشد که اولین آن تقوا(به معنای مطیع اوامر الهی بودن)  و تواضع است.

وی در بیان دومین ویژگی شیعه عنوان داشت: شیعیان انسانهایی خاشع هستند زیرا فردی که عظمت الهی را می شناسد خود را در برابر خدا هیچ می انگارد و در برابر خالقش سر تعظیم فرود می آورد.

حجت الاسلام طالبی خاطرنشان کرد: ویژگی سوم شیعیان امانت دار بودن است که تنها شامل نگهداری اموال غیر نیست بلکه شیعه کسی است که می داند همه نعمات الهی امانت خداوند نزد بندگان است چنانچه اهل بیت(ع)، پدر و مادر، فرزند، اعضا و جوارح، وقت و فرصتی که برای یاد خدا باید از آن بهره مند شویم و نعمات بیشمار دیگر، همه امانت در نزد انسان است.

وی افزود: شیعه ای که امانت دار است در پیشگاه الهی با نعمات خدا گناه نمی کند زیرا خدا را همواره ناظر بر اعمال خویش می بیند و گناه را کفران نعمت می داند.

کارشناس امور پژوهش و مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان ادامه داد: در روایت است که بترسید از گناه در خلوت زیرا آنکه شاهد و ناظر است خودش هم قاضی است، بنابراین دقت داشته باشیم که درک نظارت الهی در هر حالی ما را از ارتکاب گناه باز می دارد.

وی ویژگی چهارم شیعیان را تمسک به نماز و روزه دانست و گفت: متأسفانه امروز در ماه مبارک رمضان شاهد روزه خواری های بسیار و تظاهر به روزه خواری در جامعه هستیم پس بدانیم که رواج این گناه به سبب کاهش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

حجت الاسلام طالبی زاده تصریح کرد: در باب اهمیت نماز سخنان فراوانی بیان شده اما آنچه مهم است آن است که بدانیم نماز اول وقت شاه کلید هر قفل و گرفتاری است، از این رو نباید آن را فراموش کنیم./9703/202/ب2

ارسال نظرات