۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۴۶۲۱۹۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

بسیج چشم بیدار انقلاب در جلوگیری از نفوذ دشمن است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران نقش بسیج در عرصه های مختلف اقتصادی و مقابله با نفوذ و تهاجم فرهنگی را بسیار مهم و اثرگذار دانست و گفت: بسیج به عنوان چشم بیدار انقلاب اسلامی از هر گونه نفوذ و تحرک دشمن جلوگیری خواهد کرد.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران پنج شنبه شب در دیدار جمعی از بسیجیان شهرستان نکا با بیان این که بسيج و بسيجي هميشه و درهمه حال خود را مطيع و گوش به فرمان ولي فقيه خود مي‌داند، گفت: بسیج در تفکر امام خمینی(ره) بهترین محور وحدت ملت های مظلوم عالم است.

وی با بیان این که اسلام، ديني جهاني است که در مکان يا زماني خاص محدود نمي‌شود، افزود: دين اسلام که نويد آزادي، اخلاق و سعادت را براي همه انسان‌ها به ارمغان آورده است و دورانديشي امام خميني (ره) نيز برآمده از همين باورهاي ديني است كه فرياد رساي آزادي خواهي او همچنان در گوش تاريخ طنين انداز است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسيج ميقات پا برهنگان و معراج انديشه پاک اسلامي است که تربيت يافتگان آن نام و نشان در گمنامي و بي نشاني گرفته اند و لشکر مخلص خدا بر روي زمين هستند، گفت: بسيج، بر اساس ارزش هاي انساني و فرهنگ عميق اسلامي شکل گرفته است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که رمز موفقيت بسيج اين است که از اعتقاد ميليون ها انسان برخاسته است، خاطرنشان کرد: تا زماني که افراد مسير زندگي و هدف خود را با تفکر بسيج هماهنگ و هم سو مي بينند، به بسيج گرايش مي يابند.

وی با بیان این که ايمان، اخلاص، ايثار و شجاعت، ويژگي هاي بسيجيان است که در دامن فرهنگ اصيل اسلامي رشد کرده اند، ادامه داد: با توجه به اینکه بسیج یک نیروی مردمی است و نقش مهمی در آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه دارد و باید در نشست‌های بصیرتی مردم را با نفوذ دشمن در همه زمینه‌ها آشنا کند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که بسیج نماد اقتدار و عظمت نظام اسلامی است، ادامه داد: امروز در سایه تفکر بسیجی و انقلابی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از عزت و عظمت خاصی برخوردار نبود.

وی به الگوگیری از تشکیل بسیج مردمی در کشورهای اسلامی برای مقابله با توطئه های دشمنان اشاره کرد و گفت: امروزه بسیاری از کشورها قربانی تروریسم هستند و تروریست‌ها آرامش و امنیت را از این کشورها سلب کرده که تنها راه رهایی و مقابله با تروریسم را تشکیل نیروهای بسیجی می‌دانند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امروز بسیج پشتوانه اقتدار و عظمت کشور است افزود: در دنیا ساختار بسیج بی نظیر است است چرا که ساختار آن منعطف است و متناسب با نیازها عرصه های کاری بسیج تعریف می شود.

وی با بیان این که بسیج مواود امام راحل و انقلاب است اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) اهداف دراز مدتی را برای انقلاب پیش بینی کردند و برای تحقق این اهداف نیز نهادهای را ایجاد کردند که سپاه پاسداران و بسیج برای پیشبرد این اهداف در سال های ابتدای انقلاب تشکیل شد.

امام جمعه نکا با تأکید بر این که امروز بسیج پشتوانه اقتدار و عظمت کشور است، افزود: در دنیا ساختار بسیج بی نظیر است است چرا که ساختار آن منعطف است و متناسب با نیازها عرصه های کاری بسیج تعریف می شود.

حجت الاسلام لائینی ولایتمداری و تحقق رهنمودهای ولی فقیه را از جمله امتیازات بسیج در طی سال های اخیر دانست و خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی آرامش، آسایش و امنیتی امروز را مدیون از خود گذشتگی بسیجیانی است که مفسر واقعی واژه ایثار بودند.

مدیر حوزه علمیه نکا تصریح کرد: بسیج در زمان تهدید دشمن و در پیکارهای نظامی با لباس رزم در صحنه حاضر است و در عین حال در موقعیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز همواره حضوری پررنگ و اثربخش داشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیج امروز به درختی تنومند تبدیل شده که آثار و برکات آن امروز جهانی شده است، تصریح کرد: اگر امروز هیچ تصمیمی در سطح منطقه و جهان بدون ایران ایران، اجرایی و عملیاتی نمی شود به برکت حضور فعال بسیج و الگوی درخشان این نهاد است. 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیج پاسبان اصلی انقلاب و این کشور است، خاطرنشان کرد: شجره طیبه بسیج، متعلق به هیچ گروه، حزب و جناح خاصی نیست و تنها متعلق به انقلاب و ملت آزاده ایران اسلامی است.

امام جمعه نکا در ادامه سخنان خود نقش بسیج در عرصه های مختلف اقتصادی و مقابله با نفوذ و تهاجم فرهنگی را  بسیار مهم و اثرگذار دانست و گفت: بسیج به عنوان چشم بیدار انقلاب اسلامی از هر گونه نفوذ و تحرک دشمن جلوگیری خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور گسترده زائران امام حسین(ع) در راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد وگفت:   اگر همه کشورهای استکباری نیز با هم متحد شوند در برابر این اجتماع عظیم و میلیونی راهی از پیش نخواهند برد.

امام جمعه نکا از اجتماع اربعین حسینی به عنوان تنها مسیری برای وحدت همه آزادی خواهان جهان یاد کرد و گفت: هر فردی از هر قومی و مذهبی می توان در راه رسیدن به سید و سالار شهیدان به وحدتی عمیق برای مبارزه و مقابله با دشمنان دست یابد./1317/202/ب2

ارسال نظرات