۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۴۶۲۲۶۰
خطیب جمعه بجنورد:

مفاسد اقتصادی سبب بی‌اعتمادی مردم به مسؤولان می‌شود/ برخی نخبگان کشور نفهمیده‌اند آمریکا برای ما سودی ندارد

خطیب نماز جمعه بجنورد با بیان اینکه اختلاس، حقوقهای نجومی و مفاسد اقتصادی سبب بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسؤولان و نظام می‌شود، گفت: دستگاه قضایی و دولت باید مراقب پیامدهای حرام‌خواری و حقوقهای نجومی باشند.
حجت الاسلام نوری - امام جمعه موقت بجنورد حجت الاسلام نوری - امام جمعه موقت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، بر مقابله جدی با فساد در کشور تأکید کرد و گفت: مسؤولان باید با فساد مقابله جدی و عملی داشته باشند و از سرایت آن به جامعه جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه حقوقهای نجومی، دریافت و پرداخت هدیه‌های بی‌حساب و کتاب، اختلاس و سایر مفاسد اقتصادی سبب بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسؤولان و نظام جمهوری اسلامی می‌شود، اظهار کرد: حقوقهای نجومی همانند ویروسی هستند که در جامعه تکثیر یافته و افزایش می‌یابند؛ به‌گونه‌ای که اگر مدیر اداره فاسد باشد شماری از کارمندان اداره هم فاسد می‌شوند و وقتی این آلودگی در سطح جامعه گسترده شود دیگر فریادهای رهبری و مراجع شنیده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه حرام‌خوار‌ی از عوامل به شهادت رساندن امام حسین (ع) بود، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی و دولت باید بیش از پیش مراقب پیامدهای حرام‌خواری و حقوقهای نجومی باشند.

تصویب تحریمهای جدید علیه ایران ناقض برجام است

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب تحریمهای جدید علیه ایران از سوی مجلس نمایندگان آمریکا، اظهار کرد: مسؤولان دلسوز دولت جمهوری اسلامی از روی خلوص نیت تمامی تعهدات خود در برجام را انجام دادند؛ اما آمریکا برخلاف تعهدات خود تحریمها علیه کشور ما را به مدت 10 سال دیگر تمدید کرد.

وی تصریح کرد: امروز مشاهده می‌کنیم که آمریکا نه‌تنها به تعهدات خود در قبال ایران در برجام عمل نکرده بلکه موضوع تحریمهای حقوق بشری را هم مطرح می‌کند.

حجت‌الاسلام نوری خاطرنشان کرد: طرح تحریمهای حقوق بشری علیه ایران در حالی صورت می‌گیرد که همین کشورها عربستان سعودی که تاکنون دو هزار و 750 کودک را در یمن کشته است را به‌عنوان رییس شورای حقوق بشر سازمان ملل انتخاب می‌کنند.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی اضافه کرد: خود آمریکا در صد سال اخیر به 47 کشور دنیا حمله کرده و بیش از شش میلیون نفر را کشته است؛ به‌گونه‌ای که تنها در منطقه خاورمیانه با برافروختن آتش شش جنگ دو میلیون و 200 هزار نفر را کشته است.

وی افزود: در حالی که کشور ما تاکنون بیش از 17 هزار شهید قربانی تروریست داده است، جنایت‌کاران دنیا ایران را حامی تروریست معرفی می‌کنند که این موضوع نشان‌دهنده کثیف بودن دنیای سیاست است.

برخی نخبگان کشور مجذوب آمریکا هستند

حجت‌الاسلام نوری در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم اصفهان، اظهار کرد: با وجود ظلمها و جنایتهای آمریکا، متأسفانه هنوز برخی از نخبگان کشور نفهمیده‌اند که آمریکا برای ما سودی نداشته و همچنان مجذوب این کشور هستند.

وی با بیان اینکه کشور ما از بیست و هشتم مرداد سال 1332 تاکنون از آمریکا هیچ خیری ندیده بلکه همواره شر و ضرر آمریکا به ما رسیده است، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم آمریکا جنایتهای متعددی ازجمله جنگ تحمیلی، تحریم، ترور، تهدید و غیره را در قبال ایران انجام داده است.

رییس هیأت نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه همه باید نسبت به استکبار و در رأس آن آمریکا هوشیار و بیدار باشند، گفت: آمریکا دشمن زیاده‌خواه و پرتوقع ما است که حتی پس از مذاکرات هسته‌ای و توافق برجام هم از خصومت خود کوتاه نیامده و همیشه در حال توطئه‌چینی علیه نظام جمهوری اسلامی است.

پیاده‌روی میلیونی اربعین نشان‌دهنده قدرت تشیع است

امام جمعه موقت بجنورد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان خراسان شمالی با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: پیاده‌روی میلیونی زائران اربعین افزون بر ثواب و برکات معنوی، نشان‌دهنده قدرت تشیع است.

وی با بیان اینکه این آیین نماد احیای ظلم‌ستیزی، مبارزه با حاکمان ظالم و جهاد است، اضافه کرد: فلسفه پیاده‌روی اربعین زنده نگاه داشتن یاد و نام امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) و مبارزه با ظلم و ستم است.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اینکه پیاده‌روی میلیونی اربعین نماد اتحاد مسلمانان است، گفت: این تجمع می‌تواند آغازی برای حرکت ظلم‌ستیزانه و مبارزه مسلمانان علیه حاکمان نامشروع و زورگویان منطقه باشد./9314/201/ب2

ارسال نظرات