۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۶۲۵۳۳
در اربعین حسینی؛

فضای ارومیه پر از شور و شعور حسینی شد

امروز و همزمان با اربعین حسینی نوای حسین جانم فضای آسمان ایران به ویژه ارومیه را پر کرد و دلها پر از شور و شعور حسینی شد.
اربعین ارومیه اربعین ارومیه فضای ارومیه پر از شور و شعور حسینی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، امروز نوای حسین جانم فضای آسمان ایران به ویژه ارومیه را پر کرد و دلها پر از شور و شعور حسینی(ع) شد.

1377 سال از حادثه ای می گذرد که خون به مصاف شمشیر رفت و سیاهی کفر و ظلم را در جهان به نمایش گذاشت.

1377 سال از واقعه عاشورا می گذرد و 1377 سال است که داغی در زمین هر سال تازه تر شده و دلها را داغدار می کند.

واقعه ای که در عرض نیم روز رخ داد اما به وسعت تاریخ به انسانهای آزاده شور و شعور بخشید تا پیروی کنند از حقی و براعت جویند از هر باطلی.

کاروان عشق 1377 سال پیش به کربلا رسید در کمیت قلیل و در کیفیت کثیر تا آیه «كَم مِّن فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ » را برای همه تاریخ و بشر تفسیر و تبیین کند تا در صحت آن هیچ شک و شبهه ای در دل مؤمنی نماند.

واقعه کربلا حادث شد تا به همه بفهماند که هر چند آیه «قَلِيلٌ مِّنْ عِبَادِيَ الشَّكُورُ» حقیقت تلخ زندگانی بشری را بازگو می کند که عموما متوجه نعمت هستیم و از منعم غافل و روی گردان، اما قلیل بر کثیر غالب می شود وقتی که از همه دنیا و داشته هایش حتی زنان خیامی که می داند بعد او اسیر دشمن می شوند، دل بریده و با لب تشنه و دل پر از خون گمراهی انسانها یکه و تنها به دل جهل می تازد.

حسین(ع) که شمشیر علی(ع) در دست او است به دل جهل می تازد چون می داند که این پرده سیاه کفر و جهالت را جز ذوالفقار علی(ع) نمی درد و جز خون او باطلی را که لباس حق به تن کرده رسوا نمی سازد.

حسین(ع) می رود تا با خون پاک و سرخش حقیقت را آشکار سازد، حقیقتی که در میان «أَضَاعُوا الصَّلَاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ »گویا گم شده و مردم فریب خورده و لباس گمراهی به تن کرده اند.

حسین(ع) 1377 سال پیش به کربلا رسید تا ندای «هیهات من الذله» را در دل تاریخ ذمذمه کند و به همه انسانهای آزاده بیاموزد که چون حسینی(ع) هرگز با چون یزیدی که جز شهوتش خدایی ندارد بیعت نمی کند حتی به قیمت قیمه قیمه شدن دردانه شبیه پیغمبرش(ص) یا پاره شدن گلوی شش ماهه اش یا اسارت نازدانه سه ساله اش!

و امروز در اربعین حسینی(ع) هزاران عاشق دلداده، هزاران دل محزون از غم مظلومیت و بی یاوری حسین(ع) در دشت سوزان کربلا «یالیتنی کنا معک» گویان به امید درک حقیقت و گفتن لبیک به «هل من ناصر ینصرن» حسین(ع) راهی دیار پر بلا شده اند تا با حضور و تجمع میلیونی خود به همه یزیدیان و کوفیان سست عنصر زمان بفهمانند هنوز علم امام حسین(ع) از دست بریده علمدار کربلا بر زمین نیفتاده و این نزاع تا پیروزی کامل حق بر باطل ادامه دارد.

گفتنی است، تلخی واقعه زیبای کربلا و داغی که بر دل مومنان از این حادثه نشسته است تمام شدنی نیست و قلبهای حزین آرام نخواهند گرفت، مگر اینکه منتقم خون خدا(عج) ظهور کرده و شاهد تداعی آیه «لِيُحِقَّ الْحَقَّ وَيُبْطِلَ الْبَاطِلَ وَلَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ» باشیم./936/201/ب2

ارسال نظرات