۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۴۶۲۸۹۷

جشنواره سراسری استکبارستیزی در تبریز برگزار می‌شود

فراخوان جشنواره سراسری کارتونی استکبارستیزی، جشنواره استانی فیلم افلاکیان از سوی سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان‌شرقی منتشر شد.
استکبار ستيزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، الیاس گل محمدزاده، معاون هماهنگ کننده فرمانده سپاه عاشورا امروز در مراسم رونمایی از فراخوان جشنواره سراسری کارتونی استکبارستیزی، جشنواره استانی فیلم افلاکیان و نمایشگاه مجازی عکس «قاب های خالی» در تبریز اظهار داشت: بهره‌مندی از هنر برای تبیین ظلم مستکبران عالم امری بدیهی است.

وی با بیان این‌که مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از بسیج و هنرمندان بایستی نقشه راه فعالیت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تبدیل مطالبات رهبری به گفتمان غالب جامعه اصلی است که تنها با فعالیت رسانه‌ها و هنرمندان بسیجی محقق خواهد شد، در این راستا راه اندازی پاتوق فرهنگی بسیجیان هنرمند در آذربایجان شرقی ضرورت دارد.

گل‌محمدزاده افزود: مطالبات رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی و عرصه های فرهنگی محقق نمی شود مگر اینکه هنرمندان بسیجی آنها را به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل کنند، زیرا که دشمن تلاش دارد از این معبرها راهی برای رویارویی با انقلاب و نظام اسلامی استفاده کند.

معاون هماهنگ کننده فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی نیازمند خلاقیت و نوآوری هنرمندان است، تصریح کرد: دشمن سعی دارد با تغییر ذائقه و سلیقه ملت ایران، هویت اصیل و سنتی را کمرنگ و گرایش به فرهنگ و سبک زندگی غربی را رایج کند.

وی برگزاری جشنواره های هدفمند را یکی از راهکارهای ترویج ارزش های دینی و فرهنگی دانست و با تأکید بر این‌که عرصه فرهنگی نیازمند تعامل، همکاری و وحدت نظر میان متولیان امر است، افزود: هنرمندان بسیجی باید با همه نهادهای فرهنگی تعامل و ارتباط داشته باشند تا بتوانند در جامعه جریان سازی کنند.

گل‌محمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: این روزها فرصتی برای بازخوانی نقش بسیج در برهه های مختلف انقلاب و دوران دفاع مقدس است، هر چند کارنتامه بسیج در دیگر عرصه های اقتصادی، سازندگی، فرهنگی، اجتماعی و هنری بسیار درخشان است.

وی با اشاره به این‌که بسیجیان با زمان شناسی، ولایت‌مداری و عمل در لحظه امتحان خود را پس داده اند، افزود: دشمن همه سرمایه خود را در جنگ نرم به میدان آورده است، چراکه می‌داند براندازی انقلاب اسلامی ایران با تهاجم نظامی و جنگ ممکن نیست، امروز نیازمند نقش‌آفرینی بسیج در عرصه های فرهنگی و هنری هستیم.

گفتنی است، در پایان این همایش که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر فعالان فرهنگی استان همراه بود، از فراخوان جشنواره سراسری کارتونی استکبارستیزی، جشنواره استانی فیلم افلاکیان و نمایشگاه مجازی عکس «قاب های خالی» رونمایی شد./935/202/ب3

 

ارسال نظرات