۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۴۶۲۹۴۳
عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان:

بزرگداشت هفته بسیج، تحقق اندیشه امام و آرزوی امام است

حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه دشمن از انتشار اخبار اجتماع اربعین وحشت دارد و هدفشان کمرنگ نشان دادن این اجتماع است، گفت: بزرگداشت هفته بسیج در حقیقت تحقق اندیشه امام و آرزوی امام است که نماد کامل آن را در کربلا مشاهده می کنیم.
حجت الاسلام اسدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اسدالله اسدی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی عصر امروز در نشست «عمل طلبه بسیجی؛ رسا ترین تبلیغ یا ضد تبلیغ» که در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، با اشاره به اینکه نخستین و دومین آیاتی که خداوند بر قلب پیامبر اسلام (ص) نازل کرد خواندن و نوشتن یعنی علم بود، ابراز داشت: با توجه به این دونکته به این نتیجه می رسیم که مخاطب خداوند متعال در قرآن کریم، علما نیستند و تمام خطابات قرآنی در مورد اهل ایمان است.

وی با بیان اینکه علم از لحاظ لغوی به معنای اطلاع، آگاهی و فرمول و به معنای واقعی، تجلی علمی و آگاهی در نفس ذو علم که همان عالم است می باشد، ادامه داد: تجلی عینی علم در عالم علم، واقعی است و صرف داشتن چند فرمول و اطلاعات، علم نیست.

عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ با تاکید بر اینکه مخاطبان خداوند در قران کریم علما نیستند و دلیل آن این است که علم بدون تجلی عینی خودش در بسیاری از مواد جزء ضرر و خسارت نیست، اظهار داشت: علم زمانی علم واقعی است، که به باور برسد.

وی تصریح کرد: علم به معنای واقعی، علمی است که امام خمینی (ره) به دنیای امروز عرضه کرده است که نشان دهنده عظمت امام، تفکر بسیج و نگاه عملگرای به معنای تجلی دینی است.

حجت الاسلام اسدی با مهم دانستن مساله تاریخ و اینکه در حقیقت تاریخ، سند قوم، کیش و آیینی است که مورد توجه عالمان و اندیشمندان قرار گرفته است که گذشته آن منشوری برای آینده است، به سه موضوع ثبت و نقل، تحلیل و تطبیق تاریخ تاکید کرد و افزود: در اسلام زحمت های زیادی برای تاریخ کشیده شده است.

وی کتاب بحارالانوار علامه مجلسی را نمونه بارزی از کتب ثبت و نقلی تاریخی اسلام دانست و اظهار داشت: امروز بسیاری از علما و اندیشمندان، احادیث موجود در این کتاب روایی را نقل می کنند که هدف نگارنده این کتاب، تثبیت و نگهداری تاریخ اسلام بوده است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی تحلیل تاریخ را، از وظایف اهل علم و دانش دانست و ادامه داد: علمای اسلام در تجمیع منابع تاریخ، هنر کرده اند ولی در تحلیل تاریخ منقول و ثبت شده، زیاد کاری نکرده اند.

وی با نقد حوزویان در نقل تاریخ و نگاه روایتگری، امام خمینی (ره) را شاهد مثالی بر ادعای خود قرار داد و ابراز داشت: امام خمینی(ره) در تاریخ منقول و تحلیل شده کاری استثنایی کرد و آن کار استثنایی، انطباق و تطبیق مظهر آیین اسلام با شرایط فعلی بود که مثل ابی عبدالله (ع) با طاغوت زمان مبارزه کرد.

حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه اسلام را باید به درستی یاد گرفت و آن را خواند و به درستی تحلیل کرد، به چرایی احکام، فلسفه، قوانین و اینکه این چرایی را در جامعه باید تطبیق کرد، تاکید کرد و افزود: یکی از بزرگترین دستاوردهای امام خمینی(ره) تشکیل ارتش بیست میلیونی بود که این اجتماع و راهپیمایی های عظیم که سال به سال بیشتر می شود، آرزو و نیت امام بود.

وی در پایان با بیان اینکه دشمن از انتشار اخبار اجتماع اربعین وحشت دارد و هدفشان کمرنگ نشان دادن این اجتماع است، اظهار داشت: بزرگداشت هفته بسیج در حقیقت تحقق اندیشه امام و آرزوی امام است که نماد کامل آن را در کربلا مشاهده می کنیم./202/859/ب1

ارسال نظرات