۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۴۶۳۱۷۸
مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد:

مسؤولان به بهانه شفاف سازی، اسرار نظامی کشور را فاش نکنند

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد با بیان این‌که معقول نیست همه چیز را شفاف سازی کرد، گفت: مسؤولان یک جامعه نمی‌توانند اسرار نظامی و سلاح‌های یک کشور را به بهانه شفاف سازی آشکار کنند که در اولین وهله موجب سلب آرامش و امنیت مردم می‌شوند.
حجت الاسلام جعفر اسلامی فر حجت الاسلام جعفر اسلامی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد، عصر امروز سوم آذر در جوار بارگاه منور رضوی به تبیین و بررسی روایتی از امام رضا(ع) پرداخت که می‌فرمایند: «هیچ مؤمنی به کمال ایمان نمی‌رسد مگر اینکه سه خصلت از سیره و سنت پروردگار، پیامبر اکرم(ص) و امام زمانش در او وجود داشته باشد؛ خصلتی که از سیره پرودگار باید در خود نهادینه کند راز داری و ویژگی‌ای که از سنت نبوی باید فراگیرد، مدارا با مردم است و روشی که باید به پیروی از امامان معصوم در خود بپروراند صبر در سختی‌ها و مشکلات است».

عضو اتاف فکر تبلیغ حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: انسان عاقل و مؤمنِ کامل کسی است که در جهت کمال ایمانش، این سه خصلت را در خودش ایجاد و یا تقویت کند.

حجت الاسلام اسلامی فر اظهار کرد: خداوند عالم را بر مبنای حکمت خلق کرده و هر دستورش از انجام واجبات تا ترک محرمات دارای حکمت و خیر و صلاح است، از جمله کتمان راز و اسرار که یک سنت الهی نیز محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که رازداری از الطاف و ویژگی‌های خداوند است، ابراز کرد: خداوند با این‌که می‌تواند پرده از اسرار انسان گناه‌کار کنار بزند و یا او را عذاب کند، به حفظ آبروی بنده‌اش می‌پردازد تا اگر روزی این فرد توبه و درخواست عفو کرد، آبرویش از بین نرفته باشد.

عضو اتاف فکر تبلیغ حوزه علمیه خراسان بیان کرد: اگر راز و خطای انسان گناه‌کار را آشکار کنیم او در انجام گناه جری‌تر می‌شود زیرا آبرویش رفته و نگاه سنگین و منفی مردم را همچنان حس می‌کند از این روی تفاوتی در ترک و یا انجام گناه نمی‌بیند و ترجیح می‌دهد به گناه خودش ادامه داده و در ظاهر از دنیا لذت ببرد.

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد خاطرنشان کرد: مؤمن باید انسان معصیت‌کار را در خفا و تنهایی امر به معروف و نهی‌از منکر و راز و گناه او را تا زمان مرگ در سینه‌اش حبس کند مگر در مواردی که انسان خاطی به فسقی آشکار پرداخته و لازم است تا دیگران را جهت فریب نخوردن از این افرد مطلع کنیم.

ضرورت فاش نکردن اسرار فردی و اجتماعی

حجت الاسلام اسلامی فر با تأکید بر این‌که انسان نه تنها اسرار دیگران که اسرار خودش را هم نباید فاش کند، اظهار کرد: گاهی انسان سخنی را در موقعیت نامناسبی مطرح می‌کند که موجب ایجاد ضرر به دیگران می‌شود که در محکمه عادلانه پروردگار مسؤول است و باید پاسخگو باشد.

وی با بیان این‌که معقول نیست همه چیز را شفاف سازی کرد، گفت: به طور مثال رهبر و رییس یک جامعه نمی‌تواند اسرار نظامی و سلاح‌های یک کشور را به بهانه شفاف سازی آشکار کند، زیرا این امر در اولین مرحله موجب از بین رفتن آرامش و امنیت مردم می‌شود.

عضو اتاف فکر تبلیغ حوزه علمیه خراسان به روایتی از امام باقر(ع) اشاره کرد که می‌فرمایند: «چهار چیز از گنج‌های نیکوکاری است که عبارتند از کتمان نیاز، صدقه پنهانی، پنهان کردن درد و کتمان مصیبت و گرفتاری.»

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد با تأکید بر این‌که انسان فقیر و نیازمند باید در جهت رفع نیازش تلاش و آن را از دیگران پنهان کند، تصریح کرد: عزت نفس برخی از فقرا آن‌قدر عظیم و بلند مرتبه است که خداوند این فقیران صابر را به عنوان یکی از شفاعت کننده‌های روز قیامت معرفی کرده است؛ این افراد به آنچه خداوند برایشان مقدر کرده است صبر می‌کنند و گاه در همان تهی‌دستی به انفاق و ایثار می‌پردازند.

حجت الاسلام اسلامی فر خاطرنشان کرد: با این وجود برخی از ثروتمندان که رموز زندگی اقتصادی را می‌دانند، بیشتر به دنیا دل‌ بسته و حریص می‌شوند و به دزدی و خیانت می‌پردازند.

وی با بیان این‌که آشکار کردن درد و بیماری سبب ناراحتی اعضای خانواده و یا شاد شدن دشمن می‌شود، اظهار کرد: خداوند نعمت‌های فراوانی را به انسان بخشیده است و شایسته نیست انسان تنها مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها را مد نظر قرار داده و آن‌ها را آشکار کند./1308/201/ب2

ارسال نظرات