۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۴۶۳۳۹۳
استاد حوزه علمیه:

معیار پذیرش اعمال نیک انسان ولایت امام علی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر کسی ولایت امام علی(ع) را در دل نداشته باشد خداوند هیچ عملی را از او نمی‌پذیرد، گفت: عملی که با ولایت امام علی(ع) انجام بگیرد خداوند آن عمل را می‌پذیرد چون محور تمام اعمال امامت است.
حجت الاسلام غلامعلی فرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام غلامعلی فرمانی استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در حسینیه امامزاده حسین(ع) با اشاره به بحث اعتقاد به امامت گفت: یکی از عنصری‌ترین اعتقادات ما اعتقاد به امامت است ما هر کاری که بخواهیم انجام دهیم باید به این نکته توجه داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بسیاری از روایات پیرامون اعتقاد به امام سخن به میان رفته است افزود: در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که آن حضرت می‌فرمایند ای بندگان شما محبت ما اهل بیت را در دل خود داشته باشید آن گاه هر عمل صالحی را انجام دهید خداوند متعال از شما می‌پذیرد اما اگر اعتقاد به امام نباشد شما هر عملی را انجام دهید خداوند قبول نخواهد کرد.

 

معیار پذیرش اعمال نیک انسان ولایت امیرمومنان(ع) است

این استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه اگر کسی ولایت امیرمومنان را در دل نداشته باشد خداوند هیچ عملی را از او نمی‌پذیرد اظهار کرد: عملی که با ولایت امام علی(ع) انجام بگیرد خداوند آن عمل را می‌پذیرد چپن محور تمام اعمال امامت است ما باید با امام ارتباط برقرار کنیم تا از ناحیه امام معصوم حقایق و معارف ناب به ما برسد اگر دل ما با دل امام گره نخورده باشد چیزی از حقایق و معارف را به دست نمی‌آوریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اعتقاد به امام داشتن مهم است ابراز کرد: احساسات و عواطفی که در درون انسان سبب می‌شود فرد برای امام خود اشک بریزد معرفت و شناختی است که از ارتباط با امام معصوم به دست می‌آید اگر انسان نسبت به امام خود معرفت و شناخت پیدا کند به همان اندازه احساسات و عواطف درونش شکل می‌گیرد و به جوشش در می‌آید.


اعتقاد به امامت موضوع محوری در دنیا و آخرت است

این کارشناس مذهبی در ادامه اعتقاد به امام زمان(عج) را یک موضوع عنصری در دنیا و آخرت دانست و تصریح کرد: ما باید در این مسأله تفکر و تامل و تدبر کنیم آن گاه به سوی خود امام معصوم توسل و تضرع کنیم که مبادا با انجام دادن گناه این اعتقاد به امام در دل انسان بریده شود باید کاری کنیم که اعتقاد به امامت با حب دنیا سست نشود.

حجت الاسلام فرمانی در ادامه با بیان اینکه گناه سبب قطع ارتباط انسان با امام معصوم(ع) می‌شود خاطرنشان کرد: در روایتی از امام معصوم آمده است که می‌فرمایند اگر شما هفتاد گناه کبیره از شخصی دیدید آن را بپوشانید چون این شخص مومن اعتقاد به خداوند دارد و فقط از روی غفلت مجبور به انجام گناه شده است.

وی در پایان گفت: شیطان تمام تلاش خود را می‌کند که رشته ارتباط انسان با خداوند را قطع کند و اعتقاد به امامت را از انسان بگیرد اگر ما اعتقاد به امامت را کنار بگذاریم دشمن ما را تکه‌تکه خواهد کرد اینکه امام راحل فرموده‌اند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما آسیبی نبیند منظور از این کلام این است که اعتقاد به امامت و اتصال به امام معصوم از ناحیه نائب امام زمان داشته باشیم در غیر این صورت امامت ضلال و گمراهی ما را اخذ خواهد کرد./873/202/ب3

ارسال نظرات