۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۶۳۴۹۸
نماینده ولی فقیه در قزوین:

خیر و برکت امروز کشور مرهون بسیج است/ بسیجی واقعی هرگز در بیت المال خیانت نمی‌کند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امروز هر خیر و برکتی که در کشور مشاهده می‌شود مرهون بسیج است و هرجا با این روحیه وارد شده‌ایم به موفقیت رسیده‌ایم اگر امروز عراق با روحیه بسیجی توانسته آمریکا را از کشورش بیرون کند و در مبارزه با داعش روز به روز موفق‌تر عمل کند و نهضت بیداری در یمن و سایر کشورها ناشی از همین روحیه بسیجی است.
عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد با اشاره به اهمیت داشتن روحیه بسیجی در انسان اظهار کرد: اگر به دستورات دین مبین اسلام عمل کنیم یک بسیجی واقعی خواهیم بود و انتظار می‌رود همه در عمل بسیجی باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه حاکم شدن تفکر و روحیه بسیجی در جامعه موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد افزود: اگر اندیشه بسیجی در جامعه حاکم شود خدمت رسانی بهتر و سلامت جامعه تضمین خواهد شد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه روحیه بسیجی بود که ایران اسلامی را در دوران دفاع مقدس به سربلندی رساند و در برابر استکباران شرق و غرب عزت بخشید، ابراز کرد: بسیجی یعنی دارای تفکر و رفتار بسیجی بودن و اینکه به جز خدا از چیزی واهمه نداشتن است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه هرگاه شکست یا خیانتی را شاهد بوده‌ایم ناشی از نداشتن روحیه بسیجی بوده، اظهار کرد: امام خمینی(ره) انقلاب را با داشتن روحیه بسیجی به پیروزی رساند و در ادامه هم مقام معظم رهبری با تکیه بر این روحیه توانست زمزمه حضور انقلاب در کشورهای منطقه را زنده کند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: با نگاهی عمیق و ژرف اندیشانه می‌توان گفت هر کس که مسلمان است و به احکام دینی عمل می‌کند و با قرآن مانوس است بسیجی محسوب می‌شود و نمی‌توان مسلمان بود اما بسیجی عمل نکرد.

 

همه مسؤولان باید روحیه بسیجی داشته باشند

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: اگر خواستیم به کسی مسؤولیتی بدهیم حتما باید بسیجی باشد در غیر این صورت شایسته پذیرش مسؤولیت نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه قرار نیست یک نفر که مسؤولیت می‌پذیرد سپس بسیجی شود ابراز کرد: این شخص باید تکلیف خود را مشخص کند و اگر کسی این روحیه را نداشته باشد بدرد مسؤولیت نمی خورد.

 

خیر و برکت امروز کشور مرهون بسیج است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امروز هر خیر و برکتی که در کشور مشاهده می‌شود مرهون بسیج است و هرجا با این روحیه وارد شده ایم به موفقیت رسیده‌ایم اگر امروز عراق با روحیه بسیجی توانسته آمریکا را از کشورش بیرون کند و در مبارزه با داعش روز به روز موفق‌تر عمل کند و نهضت بیداری در یمن و سایر کشورها ناشی از همین روحیه بسیجی است.

 

بسیجی واقعی هرگز در بیت المال خیانت نمی‌کند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی  در ادامه با بیان اینکه بسیجی واقعی هرگز در بیت المال خیانت نمی‌کند اظهار کرد: یک بسیجی واقعی حافظ ارزش‌های انقلاب است و در مسیر ولایت و خدمت به مردم گام بر می‌دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر موشکی در کشور ساخته شده با همین روحیه بسیجی است گفت: هر جا خیانتی هم شده ناشی از دوری از این روحیه و اخلاق ارزشی است آنجا که ناجوانمردی و اختلاس و غارت بیت المال صورت می‌گیرد ناشی از سپردن کارها به افراد غیر بسیجی است و هر کس این روحیه را نداشته باشد احتمال خطا دارد.

 

وقف فعالیتی ماندگار است

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به هفته وقف تصریح کرد: انسان‌های خیر در زمان حیات خود کار خیر و ماندگاری از خود به جا می‌گذارند تا دیگران هم از آن برخوردار شوند و سنت حسنه وقف بهترین صدقه جاریه است.

وی در ادامه افزود: کسانی که با وقف مدرسه، مسجد، کتابخانه، لوله کشی آب در روستا، ساخت قنات و ده‌ها کار خیر دیگر به مردم خدمت کرده‌اند موجب رضایت الهی شده‌اند و این کارها ماندگار شده و موجب جلب رضایت الهی هم می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به محکوم کردن جنایات داعش در عراق خاطرنشان کرد: انفجار تروریستی در حله عراق که موجب شهادت جمعی از زائران شد را تسلیت عرض کرده وامیدواریم شر داعش از سرزمین‌های اسلامی کنده شود و شاهد نابودی این گروه وحشی که زاییده استکبار است باشیم.

وی در پایان شهادت رسول گرامی اسلام(ص)، امام رضا(ع)، هجرت نبی اکرم(ص) درگذشت آیت الله موسوی اردبیلی از مراجع تقلید شیعیان ، موذن زاده اردبیلی، میرزاکوچک خان جنگلی، خانم دباغ از مبارزان دوران انقلاب اسلامی را تسلیت گفت./873/103/ب3

 

ارسال نظرات