۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۴۶۳۸۴۰
امام جمعه قلعه گنج:

بسیج در پیشرفت و اهداف متعالی دین و اسلام قدم بر می دارد

حجت الاسلام نجنو گفت: بسیج همواره می تواند در راه پیشرفت و تعالی دین و اسلام، قدم بر دارد و بسیج در حفظ نظام و دستاوردهای نظام نقش موثری داشته و خواهد داشت.
امام جمعه قلعه گنج

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه قلعه گنج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج در حفظ  نظام و دستاوردهای نظام نقش موثری داشته و خواهد داشت و امام خمینی(ره) این تفکر و نهال نو را بنا ساخت؛ بنابراین بسیج نقش اساسی در جامعه دارد.

وی بیان کرد: بسیج یک واژه کوچک است؛ اما این واژه کوچک دریایی از عشق، ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی است و از بصیرت و اهداف عالی برخوردار است و از همان روز اول امام خمینی این فکر را طراحی کردند؛ تنها برای ایران اسلامی نبود؛ بلکه امام آن نگاه و افقشان در تشکیل بسیج، جهانی بود و خطاب به جوانان و نوجوانان و جهانیان فرمودند «بسیجیان باید به فکر بسیج جهانی باشند و تنها به فکر بسیج در ایران نباشند».

حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: با گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همه به وضوح مشاهده کردند که اگر بسیج نبود بدون شک چندین بار زیر هجمه ها و توفان های دشمن له شده بودیم و بسیج تاکنون حافظ و نگاهدارنده این نظام، انقلاب و ارزش ها بوده است.

امام جمعه قلعه گنج خاطرنشان کرد: عصاره واژه بسیج که طراحی شده دیگران نیز از این طرح امام خمینی(ره) الگو گرفتند و در پیشبرد اهداف عالیه خود موفق شدند و امروزه بسیج حرف برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه بسیج تنها در عرصه های دفاعی نقش دارد، افزود: بلکه بسیج در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی نقش اساسی را دارد، و امام راحل این واژه مقدس را آنچنان طراحی کردند که می تواند با افتخار و بدون مانع در همه عرصه ها ورود کند و همه سختی ها را از بین ببرد.

حجت الاسلام نجنو ادامه داد: بسیج همواره می تواند در راه پیشرفت و تعالی دین و اسلام، کمال  قدم بر دارد؛ اوج همه این مسائل را می توان در راهپیمایی اربعین حسینی به وضوح مشاهده کرد و همایش میلیونی اربعین حسینی به برکت بسیج است.

امام جمعه قلعه گنج یادآور شد: با حضور بسیج در جامعه دشمن به خود جرأت نمی دهد تا نقش های شوم خود را آشکار کند و حرکت میلیونی اربعین اقتدار و شکوه بسیج را رساند و به دشمن ثابت کرد که بسیج نقش جهانی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: در زمان جنگ 8 سال دفاع مقدس، ایران اسلامی در برابر  دشمن از سلاح های بسیار کمی برخوردار بود و اما سلاح رزمندگان اسلام ایمان آنان بود که امام خمینی(ره) نیز در این راستا فرمودند «رزمندگان اسلام سلاحی دارند به نام سلاح ایمان که از همه سلاح ها ارزش آن بیشتر است».

حجت الاسلام نجنو ابراز کرد: رمز پیروزی بسیج در همه عرصه ها ایمان آنان است و در نهایت کشورهای همچون لبنان، بحرین، سوریه و عراق الگو خود را از بسیج برگرفته اند، بنابراین می طلبد در ایران اسلامی همه لایق بسیج که حافظ این نظام و انقلاب بوده و هست باشیم.

امام جمعه قلعه گنج در پایان حضرت امام خمینی(ره) را معمار و شخصیتی دانست که نهال و بذر این شجره طیبه را کاشت تا ایران اسلامی در امنیت کامل و از دسیسه های دشمن در امان باشد./302/9709/ب1

ارسال نظرات