۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۴۶۳۹۷۷
همزمان با دهه پایانی ماه صفر؛

17 هزار زائر پیاده از خراسان شمالی عازم حرم رضوی شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه پایانی صفر و ایام سالگرد رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) بیش از 17 هزار زائر پیاده از این استان راهی مشهد مقدس شدند.
زائر پیاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه آخر ماه صفر، از اعزام 56 هزار زائر پیاده و سواره از این استان به مشهد مقدس خبر داد و افزود: این زائران تاکنون به‌صورت پیاده و سواره با استفاده از 500 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به مشهد اعزام شده‌اند؛ اما در روزهای آتی شمار این زائران افزایش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه از این تعداد 17 هزار نفر به‌صورت پیاده راهی سرزمین خورشید شده‌اند، اظهار کرد: شهرستان مانه و سملقان با 12 هزار زائر سواره و هزار نفر زائر پیاده و شهرستان شیروان با پنج هزار نفر زائر بیشترین زائران حرم رضوی را از بین شهرستان‌های هشت‌گانه استان خراسان شمالی اعزام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام خادمی همچنین از اعزام کاروان زائران اهل سنت استان به مشهد مقدس خبر داد و افزود: با هماهنگی و رایزنی با تولیت آستان قدس رضوی، در دهه پایانی ماه صفر امسال 180 مدرسه در مشهد مقدس برای اسکان زائران پیاده استان خراسان شمالی در نظر گرفته شده اما باز هم در این زمینه مشکل وجود دارد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی با اشاره به اهداف حرکت کاروان‌های پیاده زائران حرم مطهر امام رضا (ع)، گفت: حرکت کاروان‌های پیاده در ایام سوگواری پیامبر رحمت و دو فرزندش با هدف وحدت، انسجام و یکدلی عزاداران در برنامه‌های عزاداری اهل بیت (ع) و همچنین برای عرض ادب به ساحت مقدس امام رضا (ع) صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برکات حضور روحانیان در کاروان‌های پیاده، خاطرنشان کرد: تنها در شهرستان بجنورد ۳۸ نفر از روحانیان مبلغ شهرستان برای هماهنگی و اجرای هرچه بهتر برنامه‌های فرهنگی در طول مسیر به همراه کاروان‌های پیاده‌ای که در ایام منتهی به شهادت حضرت امام رضا (ع) به سمت مشهد مقدس حرکت می‌کنند، اعزام شدند تا شاهد برگزاری مناسب و به دور از آسیب برنامه‌های فرهنگی باشیم.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: برنامه‌های فرهنگی و عزاداری در روز رحلت حضرت رسول (ص) و شهادت دو فرزندش، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در مناطق مختلف استان برگزار شده و به این منظور در شهرستان بجنورد 51 نفر از روحانیان مبلغ به مساجد مناطق مختلف اعزام شده و در دیگر شهرستانها هم روحانیان مبلغ با عاملیت نهاد تبلیغات اسلامی به مساجد شهری و روستایی استان اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به حرکت ۱۱۸ هیأت مذهبی از شهرستان بجنورد به سمت مشهد مقدس، تصریح کرد: تنها در این شهرستان افزون بر 21 هزار نفر در قالب کاروان‌های پیاده و سواره به مشهد مقدس اعزام شدند.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: در آستانه فرارسیدن رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت دو فرزندش، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، پنج هزار و 216 نفر در قالب کاروان‌های پیاده و 15 هزار و 825 نفر در قالب کاروان‌های سواره برای عرض تسلیت و تشرف به حرم مطهر رضوی از شهرستان بجنورد حرکت خود را به سمت مشهدالرضا آغاز کردند و از سایر شهرستانهای خراسان شمالی هم هزاران نفر به این سفر معنوی اعزام شدند./9314/202/ب3

ارسال نظرات