۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۴۶۴۱۰۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

دفاع از ولايت و رهبري ویژگی بارز آيت الله فاضل بود

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: دفاع تمام قد از ولايت و رهبري، مهم ترين ویژگی آيت الله فاضل استرآبادي بود كه عمري را براي اين امر صرف كرد.
آیت الله فاضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سيد ابراهيم ميراحمدي، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در حاشیه تشییع پیکر آیت الله فاضل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری، افزود: ولایت مداری از ویژگی های  مهم و بارز و ارزنده اين عالم رباني بوده است كه آثار و خدمات ارزشمندي را از خود به يادگار گذاشته است. 

وي افزود: توجه به نماز و اخلاق نيز از مسائل مهم و قابل توجه در زندگي اين بزرگوار و از خصوصیت های اخلاقی گرانقدر این عزیز الهی و بزرگ بوده است که همواره در این مسیر گام برداشته و شاگردانش را به اين امر ترغيب مي كردند.

امام جمعه گلوگاه با بیان اینکه دوام و بقاي دین، به واسطه و برکت وجود عالمان دینی صالح است، يادآور شد: تربيت شاگردان فراوان در علوم ديني و طلاب جوان از جمله فعاليت هاي بارز اين عالم رباين بوده است كه همواره توصيه به تحصیل علم و الگو گیری از بزرگان دین در دستور كار ايشان به شاگردان بوده است. 

حجت الاسلام ميراحمدي ادامه داد: رحلت ايشان در ايام ماه صفر در حالي اتفاق افتاد كه خود ايشان هم ارادت ويژه به اولياي الهي و اهل يبت(ع) داشتند و در ايامي به ملكوت اعلي رفتند كه در ايام رحلت ائمه اطهار(ع) و رسول خدا بوده است.

وي گفت:‌ زندگي سراسر ايمان، زهد، پرهيزكاري اين عالم بزرگوار بايد الگوي طلاب علوم دینی و طلبه‌های جوان باشد و آنان باید از چنین شخصیت علمی در مسیر آموختن علم و معرفت الگو بگیرند و زندگی ایشان را سرمشق خود قرار دهند.

اين استاد حوزه مازندران با بيان اينكه اين عالم رباني افزون بر تلاش هاي علمي و حوزوي و پرورش شاگردان بسيار، در عرصه سياسي و اجتماعي هم حضور پر رنگ داشت، اظهار داشت: خدمات ارزشمند ايشان به جامعه، اسلام و انقلاب بر كسي پوشيده نيست و زندگي ايشان الگوي همگان است.

حجت الاسلام ميراحمدي گفت: اهتمام به شب زنده داري و اخلاق حسنه از مسائلي بوده است كه در زندگي اين عالم مجاهد نمايان بوده است و اكنون كه ايشان در بين ما نيستند بايد یاد و خاطره چنين علمایی حفظ و براي شناساندن اين چهخره هاي علمي، ديني و ارزشي و مجاهدت هاي ايشان به نسل جوان تلاش شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود افزود: ايشان خدمات شايسته اي براي اسلام و انقلاب انجام داده است كه تلاش‌های این چهره برجسته علمی، اخلاقي، ديني و ارزشي را نبايد از ذهن خود پاك كنيم. 

امام جمعه گلوگاه همچنين با اشاره به اينكه آيت الله فاضل استرآبادي نه تنها همگان را به كارهای نيك و خير تشويق مي كرد بلكه خود عامل به تقواي الهي و ارزش ها بود، تصریح کرد: این عالم ربانی با تقديم فرزند برومندش به اسلام و انقلاب، در عمل اعلام كرد كه در خط امام و رهبري و ارزش هاي نظام است. 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله فاضل(ره) عمر با برکت خود را در جهت خدمت به حوزه های علمیه سپری کرد، خاطرنشان کرد: امروز از ایشان شاگردان برجسته و اثرگذاری در کشور به یادگار مانده است که مدافع حقیقی اسلام و انقلاب هستند.

وي گفت: فقدان اين عالم رباني و فقيه مجاهد، ضايعه و مصيبتي عظيم براي حوزويان، روحانيت و طلاب است و بايد زندگی زاهدانه و سرشار از معنویت اين عالم عامل و رباني بيش از پيش براي جوانان و نسل جديد تبيين شود.

گفتنی است؛ آیت الله محمد فاضل استرآبادی از علمای انقلابی و برجسته و مؤسس مدرسه علمیه فیضیه مازندران که از شامگاه سوم آذر به علت عارضه مغزی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید بهشتی بابل بستری بود، دعوت حق را لبیک گفت و در سن 81 سالگی به ملکوت اعلا پیوست./202/1317/ب1

ارسال نظرات