۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۴۶۴۱۷۰
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

آیت الله فاضل در ساده زیستی و زهد نظیر نداشت

حجت الاسلام غفاری با اشاره به ویژگی های خاص و برجسته آیت الله فاضل، گفت: زهد، تقوا و ساده زیستی آیت الله فاضل الگویی خاص برای جامعه ما است و وی در این ویژگی ها بی نظیر بود.
آیت الله فاضل

حجت الاسلام علی غفاری مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اظهار تاثر از درگذشت آیت الله فاضل استرآبادی، گفت: از دوران کودکی با مرحوم آیت الله فاضل آشنایی داشتم و مشتاقانه خدمت این عالم بزرگوار می رسیدم و از محضر ایشان کسب فیض می کردم.

وی از این عالم جلیل القدر به عنوان یک شخصیت وارسته یاد کرد و افزود: آیت الله فاضل شخصیتی خودساخته و زاهد بود و اصلا هیچ نگاه مادی و دنیایی در ایشان وجود نداشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران ولایتمداری ایشان را از ویژگی های برجسته این عالم ربانی عنوان کرد و اظهار داشت: دعا برای سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری یکی از توصیه های مکرر و همیشگی ایشان به مراجع کنندگان و اطرافیان خود بود.

وی ادامه داد: آیت الله فاضل در ساده زیستی و زهد نظیر نداشت و اسوه و نمونه اخلاق عملی بود.

حجت الاسلام غفاری به تاسیس حوزه علمیه فیضیه و تربیت طلاب اشاره کرد و گفت: آیت الله فاضل تمام اهتمام خود را برای تربیت طلاب و رشد علمی در مدرسه علمیه فیضیه مازندران به کار برد و طلاب مانند حلقه ای دور این نگین ارزشمند می چرخیدند.

وی افزود: تربیت شاگردان برجسته که امروز منشأ خدمات زیادی به حوزه های علمیه در سراسر کشور هستند از برکات و آثار مرحوم آیت الله فاضل است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران جایگاه علمی و فقهی آیت الله فاضل را برجسته و کم نظیر عنوان کرد و اظهار داشت: مرحوم آیت الله فاضل به دلیل مطالعات ویژه و خاصی که حتی در بستری بیماری در حوزه فقه داشت، همواره حرفهای نو و تازه علمی را در این حوزه بیان می فرمود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از شخصیتهای قوی از لحاظ علمی در مواجه با آیت الله فاضل از سطح جایگاه فقهی ایشان و تسلط این عالم جلیل القدر بر علوم به ویژه فقه و ادبیات متعجب می شدند.

حجت الاسلام غفاری با تقدیر از حضور پرشور مردم در تشییع پیکر آیت الله فاضل، گفت: حضور کم نظیر و با شکوه مردم در مراسم تشییع جنازه این عالم ربانی نشان دهنده میزان علاقه مردم به علمای برجسته و پیوند عمیق آنها با روحانیت خدمتگزار است.

وی افزود: فقدان آیت الله فاضل یک ضایعه جبران ناپذیر برای حوزه های علمیه است و لازم است که آثار و تالیفات علمی وی بیشتر شناسانده شود./302/1313/ب1

ارسال نظرات