۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۴۶۴۲۱۵
مدیر حوزه علمیه آیت الله دامغانی مطرح کرد؛

حسن خلق بارزترین ویژگی پیامبر مهربانی

حجت الاسلام رسولی فرح با بیان این که حسن خلق از بزرگترین صفات پیامبر اسلام(ص) است، گفت: حسن خلق ثمره دنیوی و اخروی دارد و برای مسلمان و کافر کارآمد است.
حجت الاسلام رسولی فرح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام علی رسولی فرح، مدیر مدرسه علمیه آیت الله دامغانی همدان شب گذشته در مراسم تجمع لبیک یا رسول الله که در امامزاده عبدالله همدان برگزار شد، گفت: برخی مکاتب پوچ و بی اساس غربی با حسن خلق افراد زیادی را جذب مکاتب خود می کنند، اما گاهی ما پیامبر(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام را با برندی قدیمی و کهنه در بازار تبلیغات فکری معرفی می کنیم.

حجت الاسلام رسولی فرح با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی(ع) یکی از تربیت یافتگان دامان پیامبر(ص) است، تصریح کرد: نویسنده ای غربی می گوید «اگر می خواهی بزرگی را بشناسی بنگر چه کسانی را تربیت کرده است، در مورد پیامبر اسلام نیز تربیت یافتگانی چون علی(ع)، فاطمه(س)، حسن(ع) و حسین(ع) هستند که پیامبر اسلام را به ما می شناساند.

وی با بیان اینکه حسن خلق لازمه زندگی است، اظهار کرد: حسن خلق ثمره دنیوی و اخروی دارد و برای مسلمان و کافر کارآمد است.

حجت الاسلام رسولی فرح یکی از نشانه های حسن خلق را لبخند دانست و افزود: لبخند از نشانه های کم خرج حسن خلق است که البته نه هر لبخندی، بلکه لبخند به جا و به موقع.

وی با اشاره به اینکه برای حسن خلق تنها لبخند کافی نیست، ادامه داد: حسن خلق هزینه کردن هم دارد و بذل و بخشش نیز از نشانه های حسن خلق است.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله دامغانی در این زمینه با اشاره به بخشندگی امام حسن(ع)، خاطرنشان کرد: فقیری که به تعدادی سکه احتیاج داشت به درب خانه امام حسن(ع) می رود و ایشان بیش از آن تعدادی که فقیر محتاج بوده است به او می بخشد.

وی با اشاره به دیگر جنبه های بخشش عنوان کرد: تنها بخشش مادی از نشانه های حسن خلق نیست بلکه رفتارهایی مانند جای خود را در اتوبوس به افراد سالخورده دادن و احوالپرسی از پدر و مادر و برخی اعمال دیگر نیز از موارد حسن خلق به حساب می آید./979/202/ب2

ارسال نظرات