۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۴۶۴۵۶۷

خبرگزاری رسا در تبریز رسانه برگزیده در حوزه وقف شناخته شد

همزمان با هفته وقف، از مسؤول دفتر خبرگزاری رسا در استان آذربایجان‌شرقی به عنوان رسانه فعال و برگزیده در حوزه وقف تقدیر به عمل آمد.
تجلیل از خبرگزاری رسا در تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با هفته وقف، چهارشنبه شب همایش وقف و رسانه در تالار قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی برگزار شد و طی این مراسم از مرتضی شفیعی، مسؤول دفتر خبرگزاری رسا در استان آذربایجان‌شرقی به عنوان رسانه فعال و برگزیده در حوزه وقف تقدیر به عمل آمد.

سیدمحسن لطیفی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی در این مراسم با اشاره به اهمیت کار رسانه‌ای در ترویج فرهنگ وقف و موقوفه‌داری در کشور اظهار داشت: هر یک از فعالان رسانه‌ای خود واقف محسوب می‌شوند، چراکه آنان خود را وقف ارتقای سطح آگاهی و بینش دینی مردم قرار داده اند.

وی با بیان این‌که ترویج فرهنگ وقف در جامعه نیازمند تعامل بیش از پیش اهالی رسانه و متولیان موقوفات و همچنین مسؤولان سازمان تبلیغات اسلامی است، خاطرنشان کرد: وقف صدقه جاریه و سپرده‌ای ماندگار در صندوق الهی است که تا قیامت حسنه و ثوابش شامل حال واقف خواهد بود.

لطیفی با بیان این‌که رسانه‌ها نقش مهمی در حفظ و احیای موقوفات استان بر عهده دارند، تصریح کرد: اگر موقوفات همان‌گونه که در اسلام بدان توصیه شده است، حفظ شوند و متولیان به صورت دقیق نیات واقفان را عمل کنند، گرایش مردم به این سنت حسنه بیش از پیش خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که پیامبر گرامی اسلام(ص) نخستین واقف جهان اسلام بوده است، افزود: ائمه اطهار علیهم السلام نیز موقوفاتی دارند که برکاتش هنوز شامل حال امت اسلامی است، در عصر حاضر نیز واقفان خیراندیشی وجود دارند که بنا به مقتضیات زمان و نیازهای روز جامعه، در انجام وقف پیشگام می شوند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با تأکید بر معرفی و شناساندن واقفان خیراندیش استان گفت: بایستی این اشخاص مؤمن و خدامحور به عنوان الگوی رفتاری و عملی به زیباترین شکل ممکن برای آحاد جامعه معرفی شوند؛ که این رسالت مهم بر عهده رسانه‌ها است.

گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن تجلیل از یاوران وقف و جمعی از هیأت‌ امنای امامزادگان استان؛ از آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز و متولی موقوفه خانم خیرالنساء به صورت ویژه تقدیر شد./202/935/ب1

ارسال نظرات