۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۴۶۴۵۷۹
مدیر آستان مقدس امامزاده شعیب:

اخلاق و رفتار شیعه واقعی سبب گرایش مردم به اسلام می‌شود

مدیر آستان مقدس امام‌زاده شعیب(ع) با بیان اینکه شیعه هم جاذبه و هم دافعه دارد، گفت: جاذبه شیعه در راستای هدایت مردم و دافعه او در راستای دفع دشمنی دشمنان صورت می‌پذیرد، اخلاق و رفتار شیعه واقعی گرایش مردم را به اسلام افزایش می‌دهد.
شیعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن عباسیان، مدیر آستان مقدس امام‌زاده شعیب(ع) در مراسم شام غریبان امام‌الغربا علی‌ بن‌ الموسی‌ الرضا(ع) که به همت هیأت صاحب الزمان(عج) در همین آستان برگزار شد، اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند: شیعیان شما به ما منسوب هستید پس برای ما زینت و آبرو باشید نه مایه آبروریزی.

وی افزود: اعمال و رفتار شیعیان باید به گونه‌ای باشد که سایر ادیان به دین مبین اسلام گرایش یافته و جذب شوند، این مهم محقق نمی‌شود مگر اینکه همه حرکات و سکنات فرد شیعه بر اساس رفتار و اعمال ائمه اطهار(ع) صورت بپذیرد.

حجت الاسلام عباسیان درباره اینکه شیعه هم جاذبه دارد و هم دافعه، ابراز کرد: جاذبه شیعه در راستای هدایت مردم و دافعه او در راستای دفع دشمنی دشمنان صورت می‌پذیرد، اخلاق و رفتار شیعه واقعی گرایش مردم را به اسلام افزایش می‌دهد.

مدیر آستان مقدس امامزاده شعیب(ع) ایمان را بالاتر از اسلام دانست و بیان داشت: چهار رکن ایمان شامل توکل الی‌الله، رضا به قضای الهی، تسلیم در برابر امرش و واگذاری امور به او می‌شود و همه این مراتب ایمان در نهاد شیعه حقیقی وجود دارد.

وی درباره توکل‌الی‌الله و رضا به قضای الهی، گفت: شیعه در برابر مقدرات الهی راضی به رضای الهی است و تنها خشنودی خداوند برایش کفایت مهم است، انسان اگر به مقام رضا دست یابد روح و روان او در آرامش و آسایش قرار خواهد گرفت همچنین شیعه حقیقی هر عملی را که انجام می‌دهد تنها با توکل و امید به خداوند است.

حجت الاسلام عباسیان در پایان با اشاره به دیگر ارکان ایمان، خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم(ع) نمونه بارز تسلیم بودن در برابر مقدرات الهی است زمانی که خداوند به ایشان فرمان قربانی کردن حضرت اسماعیل(ع) را می‌دهد حضرت ابراهیم(ع) بدون هیچ شک و تردیدی از امر الهی اطاعت کرده و فرزند را به قربانگاه می‌برد و این عمل نشان از تسلیم بودن ایشان نسبت به اوامر الهی است و دیگر اینکه واگذاری امور به خداوند از خصوصیات شیعیان است./813/202/ب2

ارسال نظرات