۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۴۶۴۸۱۵
حجت الاسلام حسینی مقدم مطرح کرد؛

انقلاب اسلامی وقف را احیا کرد/ لزوم در نظر گرفتن موقوفاتی برای حوزه علمیه قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: یکی از عرصه هایی که باید موقوفات در آن هزینه شود حوزه علمیه شهر قم است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد؛ مردم باید وقف های را برای این حوزه در نظر بگیرند چرا که موقوفات موجود پاسخگوی نیازهای حوزه نیست.
حجت الاسلام حسینی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم بر اساس روایات گفت: مردم قم با افتخار از ابتدا مکتب تشیع را برای خود انتخاب کردند و در راستای فرمایشات اهل بیت(ع) گام برداشتند.

وی افزود: شهر مقدس قم افتخار میزبانی از کریمه اهل بیت(ع) حضرت معصومه(س) را دارد، امامزادگان بسیاری هم در این شهر حضور پیدا کردند و به خاک سپرده شدند که مقبره مطهر آنان هم اکنون مأمن مردم و پیروان مکتب اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام حسینی مقدم با بیان این که امام زاده موسی مرقع فرزند بلافصل امام جواد(ع) است، اظهار داشت: ایشان نزد ائمه طاهرین(ع) تربیت شدند و به قم هجرت کردند تا به تبلیغ دین بپردازند که جایگاه ویژه ای بین مردم قم دارند.

وی نقش قم در پیروزی و به ثمر رسیدن انقلاب را بی بدیل دانست و ادامه داد: قم خاستگاه انقلاب است که مردم آن با تبعیت از فرمان امام راحل و هدایت های علما نقش ویژه ای در پیروزی انقلاب ایفا کردند، همچنین در دفاع مقدس هم حضور پررنگی داشتند و شهیدان بسیاری تقدیم کردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این که حوزه علمیه قم بزرگترین حوزه جهان اسلام و پایگاه اصلی تشیع است، ابراز داشت: این حوزه علمیه افرادی همچون حضرت امام خمینی(ره) را پرورش داده که توانستند انقلاب اسلامی را به ثمر رسانده و استکبار را از کشور خارج کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تأکید دین اسلام بر لزوم توجه به مسأله وقف عنوان کرد: بر اساس آموزه های دینی وقف صدقه جاریه است که می تواند آثار و برکات فراوانی در جامعه و برای انسان ها داشته باشد، در برهه ای از تاریخ که مغول ها همه چیز را از بین بردند این واقفان بودند که اسلام را مجددا احیا کردند.

حجت الاسلام حسینی مقدم با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در احیای وقف خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب مردم با این سنت حسنه بیشتر آشنا شدند و استقبال بسیاری از وقف داشته اند به گونه ای که آمار اوقاف در سال های اخیر به صورت میانگین به سالانه 2 هزار و 500 وقف رسیده است.

وی اضافه کرد: با این وجود در بسیاری عرصه ها کمبود و خلأ داریم و مراجع تأکید کردند که آمار وقف باید افزایش پیدا کند، یکی از عرصه هایی که باید موقوفات در آن هزینه شود حوزه علمیه شهر قم است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد؛ مردم باید وقف های را برای این حوزه در نظر بگیرند چرا که موقوفات موجود پاسخگوی نیازهای حوزه نیست./1323/202/ب3

ارسال نظرات