۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۶۵۱۰۸
معاون حقوقی اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خبر داد؛

آزادسازی موقوفه کوی فردوس تبریز به ارزش 3 و نیم میلیارد تومان

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از آزادسازی و تحویل زمین موقوفه کوی فردوس به ارزش 3 و نیم میلیارد تومان خبر داد.
وقف

زینالعابدین موسی زاده، معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به اولویت این معاونت در اخذ اسناد مالکیت موقوفات اظهار داشت: 112 جلد سند مالکیت مشتمل بر 564 رقبه طی هشت ماه اول سال جاری در استان اخذ شده است.

وی افزود: در این راستا در شهرستان بستان آباد برای موقوفه سید محمد مجتهد خسروشاهی با مساحتی بالغ بر 18 میلیون مترمربع و در شهرستان تبریز ناحیه یک برای موقوفه میرزاباقرتراب ترکی با بیش از 110 رقبه تجاری و موقوفه در عباسی و دستمالچی با بیش از 162 رقبه تجاری و نیز در شهرستان تبریز دو موقوفه شیخ حسن باسمنجی با بیش از 27 رقبه سند مالکیت صادر شده است.

وی بیشترین سند صادر شده موقوفه را با 33 جلد مربوط به شهرستان سراب دانست و تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگی را از دیگر فعالیت های این معاونت برشمرد و گفت: طی مدت ذکر شده برای تعداد بیش از 1000 جلد سند مالکیت دفترچه¬ای اقدام به تک برگی شده که از این تعداد بیش از 600 مورد نقشه برداری انجام گرفته و تحویل ثبت اسناد شده و برای 220 مورد نیز سند تگ برگی صادر شده است.

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در ادامه از تشکیل 12 جلسه کارگروه ثبتی و دو جلسه کارگروه با حضور مدیران کل ثبت و اوقاف در جهت عملیاتی شدن برنامه ها و سیاست های ابلاغی سازمان همزمان با ادارات ثبت و اوقاف خبر داد.

وی تکمیل و تائید اطلاعات موقوفات، رقبات و اماکن متبرکه در سامانه جامع را از دیگر فعالیت های این معاونت دانست و گفت: در این راستا کلیه اطلاعات وقفنامه ها و موقوفات در سامانه وارد و پس از بررسی و بازبینی اسناد وقفی به تائید رسیده است.

وی با اشاره به محاسن سامانه از جمله دسترسی آسان به اطلاعات موجود بدون استفاده از پرونده های فیزیکی گفت: اطلاعات اسناد مالکیت اخذ شده در سامانه ثبتی وارد و به رقبات مرتبط می شود.

موسی زاده پرونده های در دست بررسی مربوط به موقوفات در محاکم قضایی استان را 100 پرونده عنوان کرد و گفت: در هشت ماهه اول سال جاری تعداد 53 مورد رای بر له موقوفات صادر شده است.

وی افزود: از 20 مورد از احکام صادر شده به نفع موقوفات از جمله آزادسازی و تحویل زمین موقوفه واقع در کوی فردوس به ارزش 3 و نیم میلیارد تومان و نیز از رقبات قائم مقام به مساحت 24 هزار مترمربع به ارزش 20 میلیارد تومان است.

وی همچنین تشکیل جلسات متعدد با شهرداری ها و منابع طبیعی؛ امور اراضی و دیگر ادارات و ارگان ها و سازمان ها برای حل و فصل مسالمتآمیز اختلافات را از دیگر اقدامات این معاونت نام برد که منتهی به نتایج خوبی شده است./935/302/ب3

ارسال نظرات