۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۴۶۵۴۷۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

تشکیل جبهه واحد فرهنگی تنها راه مقابله با نفوذ دشمن است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر این که تشکیل جبهه واحد فرهنگی بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است، گفت: در این بخش سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از تأثیرگذارترین سازمان دینی و فرهنگی کشور رسالت مهمی بر عهده دارد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان امیری، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست با رییس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسن عسکری(ع) و با تأکید بر برگزاری جشن نهم ربیع الاول روز آغاز امامت و ولایت در تمامی دبیرستان های معارف اسلامی صدرای استان، اظهار داشت: دبیرستان های معارف اسلامی صدرا از باقیات و صالحات سازمان تبلیغات اسلامی است و در راستای ترویج و نشر معارف اسلامی و الهی گام های بسیار ارزشمندی از سوی این مدارس در کشور برداشته شده است.

وی در ادامه با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته درباره تربیت نیروهای مستعد و ارزشی از سوی مدارس معارف اسلامی سراسر کشور به ویژه مازندران افزود: با توجه به فرا رسیدن ایام آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) شایسته است جشن های مفصلی از سوی مدارس دبیرستان های معارف اسلامی صدرای کشور در راستای ترویج این ایام برپا شود و مسأله ولایت باید در این ایام برجسته و پرداخته شود.

حجت الاسلام شکریان تجدید بیت با امام حاضر را بسیار مهم و ارزشمند دانست و تصریح کرد: باید برای خشنودی و جلب رضایت حضرت ولی عصر(عج) از همه ظرفیت های موجود در نظام اسلامی بهره گیری کرد و اهتمام ویژه ای به این ایام داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که هر چقدر به این مدارس در سطح آموزشی و تربیتی نگاه ویژه ای شود به یقین برای نظام اسلامی مفید و اثرگذار خواهد بود، تصریح کرد: امروز تقویت چنین مدارسی برای جامعه دینی بسیار ضروری است.

وی با بیان این که یکی از وظایف مهم دبیرستان های علوم و معارف اسلامی تربیت نیروهای انقلابی و متخصص است، افزود: امروز کشورمان برای رشد و تعالی نیازمند تربیت چنین نیروهای متعهدی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که افرادی که در دبیرستان های علوم و معارف اسلامی تربیت می شوند از نظر علمی و اخلاقی سرآمد هستند، تصریح کرد: علمی که در این دبیرستان ها تعلیم داده می شود همراه با تهذیب و اخلاق است.

وی با بیان این که دبیرستان های علوم و معارف اسلامی صدرا ظرفیت مناسبی برای تربیت مدیران انقلابی برای آینده کشور است، تصریح کرد: امروز این مدارس خط  مقدم دفاع از ارزش های دینی و انقلابی هستند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با تأکید به هوشمندسازی و ارتقای سطح کیفی آموزشی این مدارس، خاطرنشان کرد: دبیرستان های علوم و معارف اسلامی مرکز و قرارگاه تخصصی تربیت نیروهای دینی و ولایی است و در آینده باید با سرمایه گذاری در این بخش از وجود فارغ التحصیلان این مدارس در حوزه نشر و ترویج فرهنگ دینی بهره گرفته شود.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به تلاش گسترده دشمنان و بدخواهان نظام برای تضعیف باور دینی و انقلابی جامعه اسلامی، تصریح کرد: امروز برای مقابله با این هجمه های گسترده فرهنگی و اعتقادای دشمنان نیازمند یک جبهه عظیم فرهنگی هستیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی با بیان این که حرکت های منفعلانه فرهنگی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان موجب نفوذ فرهنگی خواهد شد، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز در مباحث فرهنگی کشور شاهد یک انسجام و وحدت مناسب نیستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران به مسأله نفوذ فرهنگی دشمن اشاره کرد و با بیان این که نفوذ فرهنگی دشمن بسیار خطرناک تر از نفوذ اقتصادی و سیاسی است، تصریح کرد: دشمن در نفوذ فرهنگی به دنبال متزلزل کردن پایه های اعتقادی و فرهنگی جامعه است.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که متأسفانه برخی اظهارنظرها و عملکردها در کشور راه نفوذ فرهنگی دشمن به کشور را باز می کند، بیان داشت: امروز همه تلاش مسؤولان و متولیان فرهنگی باید ترویج ارزش های اصیل انقلاب باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز کشور نیازمند تقویت آرمان ها و ارزش های انقلابی است، تصریح کرد: متأسفانه برخی ها در این کشور بر خلاف این ارزش ها گام بر می دارند و این گونه مسائل موجب سوء استفاده دشمن می شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به دغدغه های بسیار زیاد رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی اشاره کرد و با بیان این که مسؤولان به جای توجه به مسائل حاشیه ای تلاش کنند از دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی بکاهند، بیان داشت: اگر مسؤولان رهنمودهای رهبری را در حوزه های مختلف به ویژه مسائل فرهنگی اولویت برنامه های خود قرار می دادند به هیچ عنوان امروز شاهد مشکلات فرهنگی نبودیم.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که تشکیل جبهه واحد فرهنگی بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است، افزود: در این بخش سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از تأثیرگذار ترین سازمان دینی و فرهنگی کشور رسالت مهمی بر عهده دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فرهنگ زیربنایی ترین مسأله هر کشوری است، تصریح کرد: اگر فرهنگ کشور نگاه به بیرون داشته باشد و از پسمانده های فرهنگ غربی تغذیه کند به حتم  زمینه نفوذ دشمن را فراهم خواهد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت پرکردن خلأهای فرهنگی کشور با برنامه های هدفمند و اثربخش دینی و انقلابی تأکید کرد و گفت: متأسفانه همین خلأهای موجود موجب تحرک بیشتر دشمن برای نفوذ شده است.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که نفوذ فرهنگی دشمن با ترویج آرمان ها و ارزش های انقلابی جبران می شود، تصریح کرد: نباید با برخی اهمال کاری ها در حوزه فرهنگی موجب گسترش ناهنجاری ها و بحران های فرهنگی در کشور فراهم شود./1317/202/ب2

ارسال نظرات