۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۴۶۵۵۴۸
آیت الله مجتهد شبستری:

وحدت حوزه و دانشگاه به معنای یکی شدن مسیر آنها است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه به معنای یکی شدن مسیر آن دو است، گفت: وحدت در حقیقت یکی شدن و در یک مسیر حرکت کردن است که نتیجه آن وحدت جامعه خواهد بود.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در اعضای ستاد برگزاری سالروز وحدت حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام راحل برکات وجودی بسیاری داشت که از آن جمله می توان ۲۷ آذر را نام برد، اظهار داشت: روز وحدت حوزه و دانشگاه ارزشمد و فرصتی مغتنم است.

وی شخصیت استاد شهید مفتح را بسیار والا و ارزشمند خواند و افزود: این استاد گرانقدر هم حوزوی بود و هم دانشگاهی بود، از این رو روز شهادت استاد شهید مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است، وی در سالهای قبل و بعد از انقلاب در مدت کوتاهی خدمات ارزنده ای را بر جای گذاشتند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه از جمله خدمات شهید مفتح جذب دانشجویان به اسلام و انتقال آموزه های دینی به نسل جوان دانشجو بود، تصریح کرد: در روز ۲۷ آذر استاد بزرگوار شهید مفتح به دست گروهک منافقین فرقان به درجه رفیع شهادت رسید، و امام راحل این روز را به نام وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند.

وی با اشاره به ضروری بودن مسأله وحدت حوزه و دانشگاه، ابراز داشت: نبض جامعه در دست این دو گروه است، دانشگاهیان، حوزویان و اکثر مردم در مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و سایر مسائل زندگی، تابع قشر تحصیل کرده هستند، بنابراین وحدت حوزه و دانشگاه در حقیقت سبب وحدت اقشار دیگر جامعه می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تآکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه در این نیست که حوزویان وارد دانشگاه شوند و در داخل دانشگاه باشند و یا به عکس دانشگاهیان به مدرسه فیضیه بروند و در حوزه ها حضور یابند، بلکه منظور از وحدت، یکی شدن مسیر واحد حوزویان و دانشگاهیان است.

وی ادامه داد: وحدت در حقیقت یکی شدن و در یک مسیر حرکت کردن است که نتیجه آن وحدت جامعه خواهد بود و آن مسیر و راه انقلاب است، رهبر معظم انقلاب هم بارها هم در دیدار حوزویان و هم در دیدار دانشگاهیان این مسأله را مطرح کرده اند و باید سعی شود طلبه ها و دانشجویان انقلابی تربیت شوند تا انقلاب اسلامی در جامعه کمرنگ نشود.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به تلاش دشمنان در ایجاد فاصله بین حوزه و دانشگاه، ابراز داشت: دشمنان انقلاب اسلامی سعی دارند بین حوزه و دانشگاه فاصله بیندازند و جدایی دین از سیاست را مطرح می کنند، در این شرایط ضرورت این مسأله، وحدت حوزه و دانشگاه بیشتر احساس می شود.

وی با بیان اینکه نقش رسانه ها برای انعکاس چنین جلساتی در فضای مجازی و جامعه بسیار ارزشمند است، گفت: تشکیل جلسات و انعکاس آن در جامعه نشانگر آن است که هدف و مسیر حوزه و دانشگاه یکی است و میان این دو فاصله نیست، از این رو لازم است آثار و اخبار همایش و جلسات در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شود و جز برنامه های ستاد باشد.

آیت الله شبستری خاطرنشان کرد: استکبارستیزی، ایثارگریها، فداکاریها و آرمانهای انقلاب اسلامی، بطور کلی همان آرما های امام خمینی (ره) باید احیاء شود، بدین منظور هدف اصلی این است که حوزویان و دانشگاهیان در یک مسیر واحد در مسیر و راه انقلاب اسلامی حرکت کنند./۸۵۴/202/ب3

ارسال نظرات